۶ رازی که هیچ کس به شما نمی گوید
اسراری که هیچ جایی به شما گفته نمی شود
برندسازی شخصی یکی از استراتژی های موثر موجود برای کسب و کار مدرن است. اکنون که مصرف کنندگان به طور کلی به مارک های شرکت های بزرگ بی اعتماد شده اند، برند شخصی یک راه منحصر به فرد برای ایجاد اعتماد، وفاداری مشتری را تسهیل می کند و در نهایت باعث افزایش درآمد و زندگی بهتر می شود. با داشتن برند شخصی موثر می توانید موقعیت ها و فرصت های بهتری را در زندگیتان بدست آورید.
در حالی که اصول اساسی برند سازی شخصی نسبتاً ساده است اما در عمل کار آسانی نیست و نیازمند تلاش و پشتکار فراوان است.
در اینجا شش رازی که هیچ کس در مورد برند شخصی به شما نمی گوید عبارتند از:
- برند سازی شخصی برای همه نیست.
این درست است که نام تجاری شخصی تقریبا می تواند یک استراتژی موثر برای هر صنعتی باشد، اما مساله آن است که برای هر فردی مناسب نیست. برای موفقیت در این امر، شما باید تعامل روزانه تان را با مردم افزایش دهید، ارتباطات جدید ایجاد کنید، و در سرزمین ها و شهرهای جدید سرمایه گذاری کنید. به این دلیل، افراد برونگرا تمایل بیشتری به اجرای استراتژی های برندینگ شخصی موثر تر دارند نسبت به افراد درونگرا. در ضمن می گویند که افراد درونگرا نمی تواند موفق باشد، اگر شما فردی درونگرا هستید اما به دنبال برند سازی شخصی هستید این را بدانید کاری بس سخت در پیش دارید.
- هیچ فرمولی وجود ندارد.
برخی از استراتژی های بازاریابی وجود دارد با این مدل که “اگر این انجام شود، پس از آن …” مدل که به شما اجازه می دهد پاداش هایی را برای خودتان پیش بینی کنید در صورتی که میزان مشخصی تلاش انجام دادید و از منابع و توانتان استفاده کردید. اما برندسازی شخصی یکی از این استراتژی ها نیست. متاسفانه، حتی اگر شما شخص موفقی باشید و تلاش زیادی هم بکنید، هیچ تضمینی وجود ندارد که اقدامات خاصی می تواند به نتایج خاص منجر شود. این واقعیت به این دلیل است که برندسازی و برندینگ شخصی فقط به تلاش های شما وابسته نیست بلکه به تعامل شما با مردم وابسته است و این را می دانیم که مردم و رفتارهایشان قابل پیش بینی نیستند.
- هیچ راه میانبری وجود ندارد.
تعدادی از بازاریابان همیشه به دنبال راه میانبر هستند و فکر می کنند می توانند از روش های عجیب و غریب برند خودشان را بسازند اما متاسفانه باید گفت که هیچ راه میانبری وجود ندارد و روش هایی مانند خرید فالور و دنبال کننده در شبکه های اجتماعی نتیجه ی مثبتی نخواهد داشت.
- برند سازی شخصی منحصر بهه دنیای آنلاین و دیجیتال نیست.
برندسازی شخصی به لطف رسانه های اجتماعی در سال های اخیر محبوبیت زیادی پیدا کرده است و افزاد زیادی به دنبال برندسازی در رسانه های اجتماعی آنلاین هستند اما این کافی نیست. البته، رسانه های اجتماعی بخشی جدایی ناپذیر از هر کمپین برند سازی شخصی هستند، اما شما نمی توانید برای رسیدن به شهرت بر روی آن تکیه کنید. شما لازم است تا با افراد حرفه ای دیگر ارتباط برقرار کنید، در رویدادها سخنرانی کنید، جلسات رودر رو برگزار کنید ، و حتی با تعدادی از افراد تاثیرگذار و مشهور ارتباط چهره به چهره برقرار کنید. در حالی ایجاد ارتباطات در دنیای مجازی و از طریق رسانه های اجتماعی خیلی ساده تر و سریعتر امکانپذیر است این کار در دنیای واقعی بسیار سخت ولی قدرتمند است. اما برای موفقیت هر دوی اینها لازم است.
- نیازی نیست استراتژی برند سازی خود را با استراتزی های دیگر گره بزنید.
در رقابت های انتخاباتی و یا زمانی که شما در حال استفاده از بازاریابی محتوا برای برند سازی هستید قطعا برند شخصی کمک فراوانی می تواند به شما بنماید اما نیازی نیست مثلا از استراتژی های سئو را با استراتژی برند سازی ترکیب کنید.اما لزوما نیازی نیست برای موفقیت در برند سازی شخصی آن را با استراتزی های دیگر مخلوط کنیم.فقط کافیست استراتژیتان را بر مبنای خود برندسازی شخصی بنا کنید.البته شما نیاز دارید تا علاقمندان و دنبال کنندگانتان را به جایی هدایت کنید تا بتوانید اطلاعات تماس آنها را اخذ کنید و با آنها تماس مستقیم برقرار کنید و استراتژی های برندینگ خود را مستقل پیاده کنید.
- اگر گندم بکارید گندم هم درو خواهید کرد.
ما در حال حاضر می دانیم که هیچ کلید های میانبری برای برند سازی شخصی وجود ندارد. برای اینکار باید سخت کار کنید. باید در طول روز ساعاتی را برای ساخت برندتان صرف کنید ، لازم است هم در محیط مجازی حضور داشته باشید و هم در فضای واقعی . باید ارتباطات جدید ایجاد کنید و تلاش هایتان را بیشتر کنید. این را بدانید هر اندازه تلاش کنید و پشتکار داشته باشید به همان اندازه هم می توانید موفقیت بدست آورید.موفقیت در هرکاری نیاز به تلاش مضاعف دارد. شاید جمله ی معروف و همیشگی من را شنیده باشید که:
” معجزات زمانی اتفاق می افتند که تلاش شما از توان شما بیشتر باشد “
برند شخصی اگر بخوبی و اصولی ساخته شود به رشد شهرت شما و رشد کسب و کارتان کمک می کند . فقط در نظر داشته باشید که نام تجاری شخصی یک استراتژی بلند مدت است که مدت زمان زیادی طول می کشد تا به نتیجه برسد و لازم است شما یک تعهد جدی به خودتان بدهید و سپس شروع به دیدن نتایج کنید. اگر به کارتان متعهد باشید تنها پس از چند ماه پیشرفت ملموسی خواهید کرد و خودتان متوجه این تغییرات خواهید شد.
در مقاله های بعدی بیشتر به برند سازی شخصی و برندینگ می پردازیم و عوامل ساخت برند معتبر از جمله عزت نفس و اعتماد به نفس بالا و واقعی را بررسی خواهیم کرد. پیگیر مقالات بعدی باشید.
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.