انواع تبلیغات و روش های متداول اجرای آن ها، آشنایی کوتاه و مختصر
انواع تبلیغات ، هر کسب و کاری به طور پیوسته نیاز به تبلیغات و معرفی دارد. ممکن است این کسب و کار سال ها قدمت و سابقه داشته باشد و یا ممکن است کسب و کاری نو پا در حال شکل گیری باشد.
چه پیش از آن که کسب و کار به طور رسمی ایجاد شود و چه پیش از آن که محصول اولیه و یا خدمات آماده ارائه باشد باید پلن های تبلیغاتی آماده اجرا باشند
و چه زمانی که محصولات به بازار عرضه شدند و خدمات در حال ارائه هست باید پلن های تبلیغاتی متناسب نیز ارائه شوند.
در این مقاله می خواهیم شما مختصراً را با انواع تبلیغات آشنا کنیم. با تدبیر فردا همراه باشید 🙂
آشنایی کوتاه و مختصر با انواع تبلیغات و روش های متداول اجرای آن ها
یک کمپین تبلیغاتی خوب باید کلمه یا واژگانی درباره محصولات و خدمات شما به صورت کاملا جذاب در بین مشتریان بالقوه پخش و منتشر کند و در نهایت موجب درآمد زایی برای شما شود.
اگر شما در حال تلاش برای تشویق مشتریان خود نسبت به خرید محصولات موجود هستید و یا در حال ترغیب مشتریان به استفاده از خدمات نو می باشید، باید بدانید که راه های زیادی برای این تشویق ها و ترغیب ها وجود دارند که یکی از یکی موثر تر هستند.
آپشن ها راحت و سر راست زیادی برای تبلیغات کسب و کار شما وجود دارند که هر کدام بسته به نوع مخاطب شما و اینکه بهترین و مقرون به صرفه ترین کدام اند باید، چند تایی از این آپشن ها را برگزید و به کار گرفت.
هم چنین در میان انواع و اقسام روش های تبلیغات باید توجه داشت که نوع تبلیغات به کار گرفته شده باید در بر گیرنده و معرفی کننده همه جوانب و جنبه های محصول یا خدمات ارائه شده باشد.
همین طور شما باید بدانید که مخاطب محصولات و خدمات شما بیشتر از چه راه ها و روش های تبلیغات ممکن است بهتر و بیشتر با تبلیغات شما مواجه شوند.
به عنوان مثال برای انواع تبلیغات در حوزه محصولات آموزشی دیجیتالی بهتر است از سایت های اینترنتی مرتبط استفاده شود تا این که در روزنامه های کاغذی تبلیغات کنیم.
مقاله پیش رو مقدمه ای از انواع و روش های مختلف تبلیغات را که شما می توانید مورد استفاده قرار دهید ارائه می کند.
روزنامه های کاغذی
روزنامه ها می توانند کسب و کار شما را به بازه های سنی و اقشار مختلف جامعه معرفی کنند. آگهی های تبلیغاتی در سر تا سر مقالات روزنامه ها و یا در هر جایی می توانند قرار بگیرند
و یا حتی می توان به صورت سفارشی تر در صفحات نخست که پر بازدید تر هستند با هزینه های بیشتر تبلیغات موثر تری انجام داد.
همچنین اگر محصولات شما و یا خدمات شما به صورت محدود و محلی ارائه می شود و اقشار مختلف جامعه را به عنوان هدف خود می دانید،
شاید بهتر باشد روی تبلیغات در روزنامه های محلی بیشتر از هر جای دیگر تمرکز کنید.
مجلات کاغذی
انواع تبلیغات در مجلاتی که درباره موضوعات خاص منتشر می شوند بسته به میزان ارتباط کسب و کار و خدمات شما به موضوع و نوع مجله می تواند بسیار موثر باشد و در معرفی شما به مخاطبان تان به سرعت تاثیر گذار باشد.
آنان که مجلات را می خرند و مطلاعه می کنند (مشتریان بالقوه شما) معمولا مجلات را در اوقات فراغت می خوانند و برای همین مجلات را برای مدت طولانی نگه می دارند،
این برای شما یک مزیت است، چون ممکن است بار ها و بار ها توسط افراد متلف تبلیغات شما دیده شود و این طوری شانس فروش محصول یا خدمات افزایش قابل ملاحظه ای می باید.
یکی از مزیت های مجله نسبت به روزنامه همین مسئله ماندگاری بیشتر نزد مشتریان بالقوه است.
البته توجه کنید که تبلیغات در مجلات نسبت به روزنامه ها ممکن است هزینه بیشتری در بر داشته باشد.
از طرفی مجلات معمولا به صورت محلی توزیع نمی شوند و مخاطبان عام تری دارند، اگر شما قصد دارید به صورتی محلی به فروش محصولات یا ارائه خدمات بپردازید مسلما تبلیغات در مجلات چندان کار درستی نیست.
رادیو
انواع تبلیغات در رادیو یکی از بهترین راه هاست تا صدای خود را به گوش مخاطبان خود برسانید. باید برآورد کنید و بسنجید که مخاطبان شما چه میزان احتمال دارد به کانال های رادیویی خاصی گوش دهند، اگر این میزان بالا است پس حتما تبلیغات در رادیو را فراموش نکنید.
متاسفانه از ضعف های تبلیغات رادیویی، فراموشی راحت هر آنچه که مخاطبان می شنوند است. واقعیت این است که ۹۰ درصد شنیده ها به حافظه بلند مدت انسان راه پیدا نمی کنند و این که شما توقع داشته باشید مخاطب مثلا ۵ ساعت بعد به یاد آگهی شما باشد دور از انتظار است.
ولی تبلیغات رادیویی دست کم می تواند در ضمیر ناخود آگاه افراد تاثیر گذار باشد، به عنوان مثال شخص ممکن است یک ماه پیش دو بار از طریق رادیو با خدمات شما آشنا شده باشد و پس از گذشت مدتی به خدمات شما نیاز پیدا کند،
مطمئناً هنگام جست و جو در بین شرکت های مختلف وقتی به نام شما برخورد کند در ذهن حس اعتماد بیشتری خواهد داشت و این خود احتمال به فروش رفتن خدمات شما را افزایش می دهد.
در تبلیغات رادیویی سعی کنید بیشتر به برند سازی و معرفی برند خود بپردازید تا نمایش کیفیت محصولات و خدمات!!!
تلویزیون
تلویزیون به اندازه کافی گسترده است و تبلیغاتی در این راه ایده آل به نظر می رسد اگر شما به یک بازار بزرگ در یک منطقه بزرگ فکر می کنید.
تلویزیون این مزیت را دارد که همزمان صوت و تصویر و انواع انیمیشن و متحرک سازی را برای جلب توجه مخاطبان شما و ترغیب ایشان به برای خرید را دارا می باشد.
همین طور تلویزین برای نمایش چگونگی طرز کار محصولات یا نحوه ارائه خدمات شما می توانند بسیار مفید واقع شوند.
اما باید دقت کنیم که هزینه انواع تبلیغات در تلویزیون بسته به نوع کانال ها و میزان زمان تبلیغات ما و … می توانند نسبت به سایر موارد گران تر باشند، در نتیجه باید به ارزش محصولات و خدمات توجه کرد.
دایرکتوری های آگهی
منظور از دایرکتوری ها همان روزنامه و مجلاتی هستند که صرفا آگهی چاپ می کنند و مطلب خاصی برای عرضه ندارند. مخاطب این نوع مجلات عموما افرادی هستند که به دنبال بر طرف کردن نیاز خود هستند، در نتیجه اگر تبلیغات شما در این دایرکتوری ها قرار به گیرد می تونید مطمئن باشید که مشتریان بالقوه ای به سوی شما سرازیر می شوند.
تبلیغات بیلبوردی و تراکتی
از این نوع تبلیغات در مکان های بسیاری می شود استفاده کرد. مثلا بیلورد های جاده ای، بدنه های اتوبوس و … و یا مکان های زیادی برای چسباندن قانونی تراکت ها در سطح شهر توسط شهرداری ها در نظر گرفته شده است. از ایستگاه های اتوبوس گرفته تا تبلیغات در دیگر مکان های عمومی از اعم از پارک ها و …
بیلبورد های بزرگ تاثیر بزرگ تری بر ذهن مخاطبان دارد و البته هر اندازه بیلبورد ها بزرگتر می شوند و در مکان پر تردد تری قرار می گیرند هزینه های کلان تری نیز طلب می کنند.
مزیت این نوع تبلیغات عامه پسند بودن و جلب توجه همه اقشار مختلف جامعه از فقیر ترین تا غنی ترین است.
ارسال ایمیل
ارسال مستقیم ایمیل به مخاطبین یعنی بر قراری ارتباط مستقیم و تبلیغ نزدیک محصولات و خدمات برای مخاطب است. هر اندازه لیست ایمیل مخاطبین شما دقیق تر باشد احتمال اینکه این مخاطبین به مشتری تبدیل شوند بیشتر است.
تبلیغات از طریق ارسال ایمیل بسیار انعطاف پذیر است. به عنوان مثال شما می توانید برای تبلیغ هر محصول متفاوت می توانید لیستی از مخاطبین که از پیش، از راه های مختلف جمع کردید را با چیدمان مناسب همان محصول، انتخاب کنید.
بدین ترتیب فلان محصول که شما مطمئن هستید فلان ایمیل مخاطب آن نخواهد بود را بی جهت در لیست ارسال ایمیل خود قرار نمی دهید. به این روش تبلیغات هدف مند و بهینه گفته می شود.
هزینه ارسال ایمیل به مخاطبین به مراتب بسیار کمتار از تبلیغات در دیگر روش ها است و از طرفی اثر بخشی آن به میزان قابل توجهی زیاد است.
آمار ها نشان می دهند که معمولا ۲ تا ۳ درصد از ایمیل های ارسال شده حتما موجب خرید محصول یا خدمات می شوند. بسته به تعداد مخاطبین و سود ارزش افزوده خدمات و محصولات ارائه شده توسط شما این این روش می تواند بسیار سود آفرین باشد.
البته در نظر بگیرید که برای ارسال ایمیل شما نیاز به بانک ایمیل معتبر دارید و این بانک ایمیل به سخت به دست می آید!
اینترنتی و آنلاین
از همین الان شروع کنید به انواع تبلیغات در اینترنت و سایت های مرتبط با نوع محصولات و خدماتی که ارائه می دهید.
تبلیغات در اینترنت باعث می شود که شما به مخاطبین در سطح جهان با هزینه نسبتا پایین، دست داشته باشید! مطمئن باشید بسیاری از افراد پیش از آنکه اقدام به خرید کنند حتما در اینترنت در باره انواع محصولات مورد نظر و برند های مختلف جست و جو می کنند و این شما هستید که ممکن است مورد توجه خریداران قرار گیرید.
مثلا یک وب سایت شکیل و زیبا می تواند توجه مخاطبان را به کسب و کار شما جلب کند و اقدام به خرید از شما کنند.
یکی از راه هایی که علاوه بر تبلیغات در اینترنت می تواند به معرفی کسب و کار شما کمک کند راه اندازی وب سایت و بهینه سازی آن برای موتور های جست و جو گر می باشد.
همچنین توجه به تبلیغات در شبکه های اجتماعی مجازی بسیار موثر است.
در مقالات بعدی سعی می کنیم در مورد ایمیل مارکتینگ و به طور کلی روش های تبلیغات موثر در اینترنت بیشتر بحث کنیم.
با ما همراه باشید 😉
منابع مورد استفاده:
تدبیر فردا
مطالب زیر را حتما مطالعه کنید
۸ نشانه اثبات در مسیر موفقیت
مبانی مدیریت پول
بیزینس کوچ چه کاری انجام می دهد
انواع بیزینس کوچینگ
مواردی که افراد برای قضاوت درباره شخصیت شما استفاده میکنند
عادت افراد با توجه
2 دیدگاه
به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.
دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.
ممنون از اطلاعات خوبی که قرار دادید
سپاسگزار از دیدگاه شما
لطفاً پیرامون مقالات سایت همچنان با دیدگاه های خود ما را همراهی کنید و اگر موضوعات خاصی هست که مایل هستید درباره آنها مقاله در سایت ارسال شود اطلاع دهید.