۴ دلیل برای سرمایه گذاری روی بازاریابی محتوا برای کسب و کارتان
۴ دلیل برای سرمایه گذاری روی بازاریابی محتوا برای کسب و کارتان
هنوز مطمئن نیستید بازاریابی محتوا برای کسب و کارتان مناسب است؟ به عنوان یکی از معدود استراتژیهای بازاریابی با هزینه متقابل خیلی کم و با پتانسیل بازگشت سرمایه زیاد، شما را به طور جدی تشویق میکنم در موضعتان تجدیدنظر کنید.
ست گودین بسیار خوب گفت: « بازاریابی محتوا تنها بازاریابی باقی مانده است»، دلیل این باقی ماندن مناسب است. ایجاد محتوای خودتان برای کسب و کارتان انواع فرصتهای بکر برای افزایش فروش را فراهم میکند. خواه چند پست در هفته در وبلاگ منتشر کنید، پادکست ضبط کنید، یا فیلم ویدئویی اصلی بگیرید، تمام انواع محتواهای اصلی کمک می کنند مصرف کنندگانِ جستجوگر اطلاعات به مشتریان تبدیل شوند. در اینجا چهار دلیل آورده شده است …
-
بازاریابی محتوا استراتژی بازاریابی فعلیتان را تکمیل خواهد کرد.
در بسیاری از کسب و کارها، به نظر میرسد فعالیت بازاریابی محتوا خیلی متفاوت است با آنچه در حال حاضر انجام میشود. در واقع، احتمالاً متناسب خواهد بود. آیا در حال حاضر کارزار PPC اجرا میکنید؟ بر جستجوگرها تمرکز کردهاید؟ کارزار بازاریابی رسانه اجتماعیتان را ارتقاء میدهید؟ احتمالا حداقل برای یک بار پاسختان «بلی» است.
بازاریابی محتوا مکمل این سه استراتژی بازاریابی است. چگونه؟ برای PPC، فرصتهای صفحه فرود برای شما بیشتر میشود. گاهی اوقات ممکن است مشتری در مرحله خرید قیف فروش نباشد، اما فعالانه به دنبال اطلاعات بیشتر باشد. نشر پستهای وبلاگ که به موضوعات مختلف صنعت میپردازند میتواند به عنوان محلی کامل برای رساندن این مشتریان به پاسخهایی که دنبالش میگشتند– و به کسب و کارتان– باشد. هنگامی که مشتری بالقوه روی پست وبلاگتان کلیک کند، تبلیغات را میتوانید هنگام خروجشان از وبسایتتان توسط بازاریابی مجدد ادورودز نشان دهید.
اگر قبلاً SEO را در وب سایتتان اجرا کردهاید، اهمیت کلمات کلیدی در افزایش رتبه جستجویتان را میدانید. از طریق وبلاگ، قادر هستید کلمات کلیدی بیشتر به شیوهای دوستدار موتور جستجو استفاده کنید که به بهبود رتبهتان به شکلی طبیعی و ارزان ادامه خواهد داد.
رسانههای اجتماعی جزء اصلی بسیاری از کسب و کارها هستند، اما یافتن مطالب مربوطه برای به اشتراک گذاشتن با مخاطبانتان می تواند تبدیل به کشمکش شود. با ایجاد محتوای خود، شما قادر به افزایش حضور در رسانههای اجتماعی و هدایت مشتری علاقهمند فعلی به وب سایتتان خواهید شد.
-
ترافیک هدف را به وبسایتتان هدایت کنید.
بازاریابی محتوا میتواند به افزایش بازدیدکننده توسط تمام کانالهای فوقالذکر از وبسایتتان کمک کند. حتی بهتر از این، کیفیت این ترافیک بالا است. مطالعات نشان دادهاند بازاریابی محتوا در کسب تقدمها نسبت به پیامدهی مبتنی بر وقفه سنتی اثربخشتر است. علاوه بر این ثابت شده است نرخ تبدیل ترافیک به تقدم در بازاریابی محتوا بهتر است، در واقع متوسط نرخ تبدیل وب سایت از ۶٪ به ۱۲٪ دوبرابر میشود. چرا؟ به این دلیل که شما در زمانی با مشتریان مرتبط هستید که نیازمند اطلاعات در مورد آنچه باید ارائه دهید هستند. به جای تحمیل آگهی به آنها، مطالب مفید برایشان میگذارید، این موضوع باعث ایجاد اعتماد میشود. این اعتماد رابطهای بین کسب و کارتان و مشتری میسازد. در واقع، می توان گفت بازاریابی محتوا تنها شکل مقیاسپذیر بازاریابی مبتنی بر رابطه است.
-
خطر بسیار کمی وجود دارد.
خواه در فیسبوک تبلیغ کنید، کارزار PPC راه بیندازید، یا بر روی تبلیغات نمایشی سرمایهگذاری کنید، هرکدام برای شما هزینه خواهد داشت. معمولا هزینههای چشمگیر در همه این استراتژیهای بازاریابی وجود دارد. گاهی اوقات قبل از رسیدن به آمیخته بازاریابی مناسب که باعث ترافیک با کیفیت به وبسایتتان توسط آگهیهای پولی میشود نیاز به آزمون و خطا است.
از سوی دیگر، بازاریابی محتوا هزینههای پیشپرداختی بسیار پایین دارد و از آنجایی که احتمالاً آن را در وبسایتتان منتشر خواهید کرد، هزینهای برای نگهداری و اجرا نخواهید داشت. حتی اگر یک تلاش شکست بخورد یا متوجه شوید مخاطبانتان به یک کانال بازاریابی محتوا نسبت به دیگری (برای مثال وبلاگها به جای ویدئو) بیشتر پاسخ میدهند، میتوانید تغییرات لازم را بدهید، مطلب جدید منتشر کنید و مطالب زیادی در این فرایند از دست ندهید.
-
دیگران این کار را انجام میدهند.
برخلاف آنچه هنگام رشد آموختهاید فعالیت نکنید، اما اگر رقبایتان از بازاریابی محتوا استفاده میکنند و شما استفاده نمیکنید عقب خواهید افتاد. حتی تحقیقات اخیر از این کار حمایت میکنند. مشخص شده است که ۸۸ درصد از سازمانهای B2B و ۷۶ درصد از شرکتهای B2C، به هر شکلی، برای رشد کسبوکارشان از بازاریابی محتوا استفاده میکنند. تقریباً ۵۰ درصد از کسبوکارها برای گسترش بازاریابی محتوایشان در آینده برنامهریزی دارند. اگر تاکنون شروع نکردهاید، چقدر رسیدن به این برنامهریزی زمان خواهد برد؟ وقتی زمان رشد استراتژی بازاریابی محتوا شد این کار را رها نکنید. از این نکات ساده برای شروع استفاده کنید.
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.