عملکرد خود را در محل کار بهبود بخشید
عملکرد خوب در محل کار میتواند عنصری برای رسیدن به موفقیت شما در کسب و کار باشد. این موضوع برای بسیاری میتواند اتفاق افتاده باشد. شاید خود شما نیز همین الان دارید به بهیود عملکردتان فکر میکنید و این شما را به نوعی آزار میدهد و ترجیح میدهید منتظر باشید تا افرادی پیدا شوند و به این پی ببرند تا شما را با نقاط ضعیفی که دارید آشنا سازند.
در نظر داشته باشید که مهم نیست شما چقدر کارتان را به خوبی انجام میدهید، مهم این است که بهتر از دیروز آن را انجام میدهید. در واقع تمرکز شما بر روی بهبود مجموعه ای از مهارتهای شما و یادگیری موارد جدید راهی عالی و مطمئن برای افزایش اعتماد به نفس و کمک جهت بهترین نسخه خود میباشد.
عملکرد خود را در چهار مرحله بهبود بخشید
شما میتوانید کارهای زیادی برای بهبود عملکرد خود در محل کار انجام دهید، کارهایی که برای بیشتر افراد اتفاق نمیافتد. در حقیقت، میزان موفقیت شما در محل کار تا حد زیادی با توجه به نگرش و نحوه گذراندن وقت شما مشخص میشود. بنابراین، در این مطلب از کاریزما ۴ روش آسان جهت بهبود عملکرد شما در محل کار آماده شده است. که حتی ممکن است هرگز به آنها فکر نکرده باشید

۱٫ یاد بگیرید که چگونه اولویت های خود را مدیریت کنید
همانطور که بارها نیز اشاره کردهایم. یکی از ویژگیهای افراد موفق این میباشد که کارهای خود را اولویت بندی کنند، تا ابتدا به مهمترینها برسند و در صورت داشتن زمان و توان کافی به موارد غیر ضروری بپردازند. شما به عنوان یک مدیر و یا یکی از کارکنان شرکت باید بتوانید به راحتی آنها را تعیین کنید. و علاوه بر اینها شما باید توانایی سریع بودن را در برخی از موارد اورژانسی داشته باشید.
مدیران بسیاری این را تایید کردهاند. آنها شانس موفقیت بیشتری را به فردی میدهند که میتواند اولویتها را تعیین و به خوبی کارش را انجام دهد. در واقع، سرعت و اطمینان یکی از مهمترین ویژگیها برای استخدام نیروی کاری است. وقتی کارفرمای شما شغلی بهتون پیشنهاد میکند و میدانید که با اولویت بندی آن را انجام میدهید، نگران نباشید. شما قابل اطمینان و سریع میباشید و مطمئنا افزایش حقوق شما تضمین شده است.
۲٫ نگرش های مثبت را در خود افزایش دهید.
راه دیگری که با استفاده از آن میتوانید عملکرد خود را در محل کار بهبود بخشید، ایجاد نگرش ذهنی مثبت است. افراد همیشه دوست دارند در کنار هم باشند و به نوعی کسی را که بیشتر دوست دارند، دارای موفقیت بیشتری باشد و ارتقا پیدا کند. مطمئن باشید که اگر شما نگرش مثبت داشته باشید همه به زودی با توجه به نشاط و خوش بینی شما متوجه میشوند و زمانی که میخواهید نگرش دوستی را ایجاد کنید آنها هر کار و تلاشی را میکنند تا بتوانند درهایی را برای خوش آمدگویی شما باز کنند.

۳٫ مهارت های خود را بهبود و به جستجوی دانش بپردازید
سعی کنید همیشه به دنبال راههایی برای افزایش مهارت های خود باشید. اگر شما این کار را انجام دهید و مافوق شما از آن آگهی داشته باشد، میتوانید امتیازاتی را درحال و حتی آینده نصیب خود کنید که بسیار عالی و یک موفقیت در کسب و کار و زندگی میباشد. هر دوره ای را که می توانید برای بهبود در شغل خود گذرانده و در مورد این دوره ها با رئیس خود صحبت کنید، از او بخواهید که در صورت قبولی در این دورها به شما پاداش و یا افزایش حقوق و حتی ارتقا پست را بدهد. سعی کنید او را به قانع کنید و تاکید کنید که این دوره ها را قبول خواهید شد.
از رئیس و یا افراد با سابقه که دانش و مهارت بیشتری دارند بپرسید که چه کتاب و منابعی را باید بخوانید. هرچه را که آنها توصیه میکنند انجام دهید. سپس مشکلاتی را که دارید یادداشت و آنها را به نوعی گزارش دهید و از او کمک بیشتری بخواهید. این کار را انجام دهید و مطمئنا شگفت زده میشوید که این استراتژی چقدر سریع میتواند شما را به جلب توجه کسی که میتواند در هر مرحله از کارتان به شما کمک کند، جلب میکند.
کارفرمایان از افرادی که برای افزایش ارزش خود برای شرکت هایشان دائماً در تلاشند تا اطلاعات بیشتری کسب کنند، بسیار تحت تأثیر قرار میگیرند. ارتقا دانش و مهارتها به عنوان بخشی از زندگی میتواند واقعاً شغل شما را بهبود بخشد.
۴٫ اهمیت شخصیت در محل کار
احتمالاً ۸۵ درصد موفقیت شما در محل کار از شخصیت و توانایی شما در برقراری ارتباط موثر با دیگران ناشی میشود. اما چگونه باید این را بفهمید؟ شما میتوانید با رفتارها، احترامات و دوست داشتن خود میان افراد این را بفهمید.
کمی ستایش و قدردانی واقعی به طور منظم باعث می شود که مردم شما را دوست داشته باشند و بخواهند در حین مشکلات و انجام برخی از کارها به شما کمک کنند. این را بدانید که، یک شخص دوست داشتنی اغلب نسبت به شخصی که دارای شخصیتی منفی است، در آنچه انجام میدهد بهتر است. وقتی در کنار مافوق خود هستید کاری را که لازم است برای انجام این کار بکنید.
هر چه شما صادق باشید و به حرف رئیس و دیگران در انجام کارها گوش دهید بیشتر میتوانید خودتان را محبوب نشان دهید تا به شما اعتماد کنند. با توجه به اینکه مدیران قدرت درک بالایی دارند و میتوانند از کارکنان خود با خبر باشند میتواند نظرشان را نسب به شما مثبت کند. اگر می خواهید افراد را به سمت خود بکشانید از آنها سوالاتی که می خواهند را بپرسید و سپس با دقت به جوابهایشان را گوش دهید. زیرا این روشی بسیار موثر میباشد.
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.