چهار کلید طلایی برای نوشتن متونی که مورد علاقه خوانندگان است.
چهار کلید طلایی برای نوشتن متونی که مورد علاقه خوانندگان است.
نوشتن مطالبی که مورد علاقه خوانندگان باشد تنها مربوط به موضوعاتی که می نویسید نیست بلکه مربوط به شیوه ی نوشتن شماست.
اگر مطالبی که توسط شما نوشته می شود چندان مورد علاقه خوانندگان، راهگشای مشکلات، جوابگوی پرسش ها و سرگرم کننده نیست، در واقع باید گفت که این مطالب در خدمت هدف مشخصی نیست. ایا تا کنون با مواردی رو به رو شده اید که تصور می کردید ایده ی ناب و بکری را دارید اما هرگز قادر به عملی کردن و از ان مهم تر قادر به اشتراک گذاری ان نبوده اید؟ این موضوع نامید کننده است اما لزوما نباید باشد. نوشتن مطالبی که مورد علاقه خوانندگان است تنها به موضوعات انتخابی شما مربوط نیست بلکه به طرز نوشتن شما بستگی دارد.
قوی و سرسخت باشید
افرینش موضوع بستگی به هنر اغواگری دارد. هر سرفصل، پاراگراف و خطی که شما می نویسید بایستی محکم باشید. این کار نه تنها خوانندگان را برای دقائقی سرگرم کرده بلکه انها را برای خواندن پست ( مطلب) بعدی و اشتراک گذاری ان با کسانی که می شناسند، بسیار مشتاق می کند. نوشتن یک مطلب محکم به ان سختی که شما فکر می کنید، نیست.
نوشته ی شما بایستی راهکار های ساده و عملی را برای انجام برخی کارها پیشنهاد دهد. براساس مطالعه انجام شده توسط نیویرک تایمز، ۹۴ درصد از مردم تنها به این دلیل مطلبی را اشتراک گذاری می کنند که باور داشته باشند کاربردی و کمک کننده است. به همین دلیل پست هایی که ده روش ساده و کاربردی را برای انجام کاری پیشنهاد می دهند، بسیار موفق هستند.
- یکی از احساسات متداول در رابطه با مطالب ویروسی مسئله لذت است. یک مطلب دشوار سرگرم کننده است، در نتیجه به دنبال راهی برای اوردن یک سری از شوخی ها حتی در کاربردی ترین مطالب باشید.
اعتبار مسئله بسیار مهمی است. اگر شما از مطالبی که نوشته اید پشتیبانی کنید، مردم به شما اعتماد خواهند کرد و مطالب شما را پخش می کنند. منابع معتبر برای شهرت، خوشنامی و کار شما سودمند خواهد بود، دامنه ی اقتدار و رتبه ی صفحه ی گوگل شما را زیاد خواهد کرد.
نسخه های مناسب و سازگار با تلفن همراه بنویسید.
در سال ۲۰۱۵، گوگل اعلام کرد که بیشتر مردم از موبایل بیشتر از رایانه برای جستجو در اینترنت استفاده می کنند. امروزه، غول جستجو سازگاری با تلفن همراه را به عنوان بخشی از الگوریتم رتبه بندی قرار می دهد. در نتیجه برای راضی کردن مخاطبان، مطالب بایستی شرایط بهتری را برای کاربران موبایلی فراهم اورد. چگونه می توان نسخه ی بهینه سازی موبایلی که مورد علاقه ی خوانندگان است، به وجود اورد؟ برای مبتدیان این راه، باید گفت که از روش های قدیمی بایستی جتناب کرد. تجربه ی خوانده از روی موبایل تجربه ی کاملا متفاوتی است.
نوشتن اجمالی کار سخت اما در عین حال بسیار ضروری است. این به معنای کوتاه نوشتن نیست بلکه شما باید از دست کلمات ، عبارات و جملاتی که نیاز ندلرید، خلاص شوید. هدف اصلی از پاگراف های کوتاه، انسجام بخشیدن به نوشته ی شماست. کلماتی مانند« بسیار» و « فقط» را حذف کنید، جملات مجهول را در صورت امکان دوباره بازنویسی کنید. به عبارت دیگر، کم ننویسید، بهتر بنویسید.
سرفصل های کوتاه نگاه اجمالی به متن را آسان تر می کند. سرفصل های کوتاه و جذاب بنویسید.
چگونگی پست کردن و ارزیابی
همه ی افراد چگونگی پست کردن را دوست دارند. انها برای نوشتن مطالب همیشه سبز و سرگرم کننده بسیار باارزش و کاربردی هستند. قوانین کوچکی برای نوشتن روش پست کردن وجود دارد.
با سرک کشیدن در شخصیت خریداران خود، موضوعات را انتخاب کنید و تصور کنید که انها مایل به یادگیری چه چیز هایی هستند.
عنوان کاری ساده ای را انتخاب کنید که مرتبط با « درس» مورد نطر شما باشد.
عنوانی را انتخاب کنید که مرتبط با مطالبی باشد که ادامه می اورید.
قدم بعدی ساختار اصلی قوانین است. مطلب خود را بااستفاده از تکنیک شخص دوم بنویسید و خاص و توصیف کننده باشید. مثال هایی را به متن اضافه کنید و لینک هایی را از منابع دیگر برای تکمیل جزئیات در متن قرار دهید.
اگر مخاطبان با مطلبی مواجه شوند که برای انها سودمند باشد، یقینا این مطلب را با افراد دیگر که انها نیز ان را مفید می یابند، به اشتراک خواهند گذاشت. هنگامی که قوانین پست کردن را می نویسید بر روی خدمات و تولیدات خود ساکن نباشید. در مقابل، زمان مخاطبان برای خواندن و اشتراک گذاری مطلبتان را در نظر بگیرید.
از کلمات قدرتمندانه استفاده کنید
برخی از نویسندگان استعداد خاصی در نوشتن مطالبی دارند که به سرعت مورد توجه خانندگان قرار می گیرد. این نویسندگان با به کاربردن کلمات قدرتمندانه به این مهم دست می یابند. اگر شما هم این کلمات قدرتمندانه را در نوشته ی خود وارد کنید، می توانید مطالب جذاب بیشتری را خلق کنید. در حالی که نویسندگان خوب حقایق را به خوبی متوجه می شوند، نویسندگان بزرگ مطالب، احساسات مخاطب را درگیر متن می کنند اما درست در زمانی که در حال گفتن حقایق هستند به استفاده از کلمات خاص، هشدار های احساسی مخاطب را خاموش می کنند. کلمات قدرتمند بسیاری برای رساندن مخاطبان به یک طرز فکر خاص ، وجود دارد.
اگر شما علاقه مند هستید تا مطالبی را باب طبع خوانندگان بنویسید، به یاد داشته باشید که همیشه مختصر، هدف دار و از صمیم قلب بنویسید. یکی از بهترین روش ها برای این کار، بازی کردن با قالب محتوی ای شما است. با ادغام این دو به روشی برسید که به وسیله ی ان بتوانید بهتر با مخاطبان ارتباط برقرار کنید. به زودی فرمولی برای نوشتن مطالب باارزش و بسیار قابل اشتراک، به دست می اورید.
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.