۱۰ راهبرد برای مدیریت پیوندهای قدیمی Backlinks
۱۰ راهبرد برای مدیریت پیوندهای قدیمی Backlinks
این روشها و منابع شما را در راستای ایجاد و گسترش راهبردهای محتوائی یاری خواهند کرد.
بسیاری از شرکتها برای ایجاد لینک از چندین روش سنّتی استفاده میکنند. یکی ازمتداولترین روشها که تقریبا̋ توسط تمام سازمانها مورد استفاده قرار میگیرد عبارتست از روش
Guest Posting (نوشتن و انتشار مطالب در وبسایت یا وبلاگ مؤسسه یا فردی دیگر، بهمنظور گسترش ارتباطات). اگرچه، راهبردها، تاکتیکها، ومنابع دیگری هم برای ایجاد لینک و گسترش استراتژیهای محتوائی وجود دارند. دراینجا به ۱۰ گام عملی برای ایجاد پیوندهای قدیمی (Backlinks) در سایت شما اشاره میشود.
-
۱- مقالات وبلاگها.
- تصمیم بگیرید که در قبال مطالعۂ یک مقاله در وبلاگی دیگر، شما چه میتوانید عرضه کنید. سهم شما میتواند یک نرمافزار، یک محصول اطلّاع رسانی، یک محصول، و یا خدمات باشد. برای اینکار، هرآنچه که برای وبلاگنویسهای گروه
شما ارزش خریدن و یا اظهار نظر داشته باشد مناسب خواهد بود. سعی کنید در این گروه، با وبلاگ نویسانی ارتباط برقرار کنید که در جستجوی مطالبی چون ” بهترین وبلاگهای محتوائی بازاریابی درسال ۲۰۱۶ ” یا « بهترین رسانههای اجتماعی برای استراتژیهای کسبوکار» هستند.
با این قبیل وبلاگنویسها از طریق ایمیل، و با متونی مشابه نمونۂ ذیل ارتباط برقرار کنید:
سلام ] نام مخاطب [،
من امروز در جستجوی موضوع ]عنوان موضوع مورد نظر[ میگشتم که اتفاقا̋ در سایت
شما با آن برخورد کردم.
واقعا̋ برایم جالب بود.
من اخیرا̋ جزوۂ راهنمائی را برای کسانیکه به این موضوع علاقمند باشند تهیّه کردهام. در شرایط عادی، قیمت این جزوه (X) دلار است.، ولی با کمال میل میتوانم آنرا بهطور رایگان برای شما بفرستم. تنها درخواست من اینست که در وبلاگ خود بهاین جزوه اشارهای کرده ویا در مورد آن اظهار نظر کنید.
لطفا̋ نظر خود را در این مورد بهمن اعلام کنید.
]نام و اطلاعات تماس شما[
-
۲- رضایتنامه ارسال کنید.
فهرستی از تمام محصولات و خدماتی که طیّ ۱۲-۶ گذشته مورد استفاده قرار دادهاید را تهیّه کنید. بررسی کنید آیا در وبسایت شرکتهای مربوطه بخشی برای اظهارنظرمشتریان وجود دارد؟ ذیلا̋ ۱۱ نمونه از بهترین صفحات اظهارنظر مشتریان، که از وبلاگ hubspot استخراج شدهاند، جهت آشنائی بیشتر شما درج شده است. با آنها ارتباط برقرار کرده و نظر خود را درمورد کیفیت محصولات و خدماتشان اعلام کنید. به آنها بگوئید که مجازند تا نظرّیۂ شما را در صفحۂ اظهارنظر مشتریان خود درج کنند.
-
۳- اصلاح لینک.
به سایتهائی که از شما ویا برند شما نام میبرند را پیدا کنید ( ابزاری چون BuzzSumo این کار را تسهیل میکند). اطمینان حاصل کنید که این سایتها به شما لینک باشند. در غیر انصورت، با یک ایمیل دوستانه با آنان تماس گرفته و درخواست کنید که لینک شما را اضافه کنند.
-
۴- کتابچههای راهنما (Directories).
این مقاله را که شامل ۴۹ راهنمای رایگان وب برای ساخت backlink است را مطالعه کنید. سپس وبسایت خود را با توضیحات منحصربهفرد ارسال کرده و منتظر دریافت لینک خود باشید.
- HARO.
HARO مخفّف جملۂ « یک گزارشگر را یاری کنید » است. این مؤسسه خود را بهاین صورت معرفی میکند: « معروفترین ارائهکنندۂ خدمات منبعیابی در کشورهای انگیسی زبان، که بین روزنامهنگارانی که با ضربالعجل زمانی مواجه هستند و منابع تخصّصی مورد نیاز آنها ارتباط برقرار کرده، و به برندهای مختلف امکان تبلیغ میدهد».
شما میتوانید بهعنوان یک منبع (خبری) در سایت این مؤسسه بهطور رایگان ثبت نام کنید.
سپس از مؤسسه HARO ایمیلهائی شامل اسامی گزارشگرانی که جویای این منابع هستند را دریافت خواهید کرد. متن این ایمیلها مشابه ذیل است:
۵- طبقهبندی: کسبوکار و امور مالی
زمانی که برای اولّین بار در یک خبرنامه الکترونیکی ثبت نام کرده، ویا یک نرمافزار کاربردی (App) را دانلود میکنید، اولّین تماس ( بهشکل یک ایمیل یا اطلاعیۂ خوشآمدگوئی) بسیار تأثیرگذار خواهد بود.
چنانچه در زمینۂ ایمیل یا گوشی همراه بازاریابی میکنید، آیا در خصوص نحوۂ نگارش اوّلین ایمیل یا App بدون نقص اطّلاعرسانی توصیهای برای همکاران خود دارید؟
بهترین توصیههای خود را در خصوص چگونگی تحریر یک ایمیل یا App تأثیرگذار به یک مشترک و یا دانلودکننده App را با دیگران سهیم شوید (share ). همچنین، نمونهای از کار سایر شرکتها(بهجز شرکت خودتان) که فکر میکنید در این زمینه فعّالیت مؤثری دارند را هم سهیم شوید.
۶- الزامات:
باید در زمینۂ بازاریابی فعّالیت داشته باشد.
پاسخی کوتاه ارسال و لینک خود را دریافت کنید.
- وبسایتهای دارای پایگاه بازخورد.
در وبسایتهای ذیل که دارای پایگاه بازخورد هستند حساب باز کنید:
آدرس وبسایت خود را ارائه دهید تا بازخورد دریافت کنید. لینک شما بهطور اتوماتیک ایجاد
خواهد شد.
۷ – دامنههای(domains) منقضی شده را پیدا کنید.
در صفحاتی که دارای لینکهای متعدّد هستند (بهخصوص صفحات مربوط به منابع) جستجو کنید. با استفاده از Domain Hunter Plus دامنههای منقضی شدۂ لینک این صفحات را پیدا کنید. این دامنهها را میتوانید به قیمت ارزان (ثبت نام در آنها) خریداری نمائید.
۸ – گردآورندههای وبلاگ (Blog Aggregators).
گردآورندههای وبلاگ را با این رشتههای جستجو پیدا کنید: ” submit blog”،
” blog directory “، ” blog directories “. وبلاگ خود را همراه با مشخّصات منحصربهفرد ارسال کنید. وبلاگ شما، پس از تائید، همراه با لینک بلاگ در فهرست راهنما قرار خواهد گرفت.
۹ – از فرصتهای guest posting در توئیتر استفاده کنید.
به جستجوی پیشرفتۂ توئیتر سر زده و این رشتههای جستجو (search strings ) را وارد کنید:
,“your niche” + guest post, “your niche” + guest author, “your niche” + write for us, “your niche” + guest article.
در این guest post ها، به دنبال سایتهای با کیفیّت باشید.
۱۰ – اینفوگرافی ( نمایش تصویری اطلاعات و دادهها).
مطالب رایج در صنعت خود را شناسائی کنید (برای مثال، با استفاده ازGoogle Trends). دادههای خود را جمعآوری کنید. باهمکاری یک گرافیست، یک دادۂ نمائی تهیّه کنید. چنانچه در شرکت خود یک گرافیست ندارید، میتوانید از طریق سایتهائی چون
Upwork یا Elance یک گرافیست حرفهای را بهکار بگیرید. با مراجعه به این مقاله میتوانید اطلّاعاتی در مورد نحوۂ دریافت backlink ها بهدست آورده و کیفیت اینفوگرافی خود را ارتقأ دهید. این مقاله را برای پیدا کردن نکاتی دربارۂ دریافت backlinks بااستفاده از Guestographics* جستجو کنید.
* Guetographics عبارت است از روشهای ترغیب دیگران به انتشار اینفوگرافهای ما در وبسایتشان.
با استفاده از این استراتژیها میتوانید backlink های بیشتری در سایت خود ایجاد و ترافیک سایت خود را افزایش دهید. حتما̋ هریک از این ابتکارات را با استفاده از
Google Analytics و سایر برنامههای تجزیهوتحلیلی محک زده و سپس تصمیم بگیرید که کدامیک مؤثرتر است. با بهرهگیری از این فرصتهای جدید، کسبوکار خود را رونق دهید.
این مقاله ترجمه مقاله ای است از سایت کارآفرین آمریکا که توسط تیم تدبیر فردا ترجمه شده است.
کپی برداری از مطالب و محصولات تدبیر فردا بدون ذکر منبع شرعاً و قانوناً ممنوع و حرام است. از اینکه به خودتان احترام می گذارید سپاسگزاریم.
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.