۲۲ صفتی که یک رهبری ماهر را شکل خواهند داد-بخش دوم
۲۲ صفتی که یک رهبری ماهر را شکل خواهند داد-بخش دوم
۱۲. بی تعصبی
«یکی از بزرگترین افسانهها این است که رهبران کسبوکار خوب یزرگترین رویا پردازان با عزم راسخ برای رسیدن به اهدافشان هرچه که باشد هستند. این گفته کاملا بی معنی است. حقیقت این است که،رهبران باید ذهنی آزاد و در عین حال انعطافپذیر داشته باشند و در صورت لزوم با شرایط سازگار شوند. در زمان مرحله راهاندازی یک شرکت، به برنامهریزی اهمیت زیادی داده میشود و اهداف ثابت نیستند. تعهد شما باید به سرمایهگذاری، توسعه و ایجاد روابط خوب باشد.»
دیموند جان، مدیر عامل شرکت مشاوره برندینگ شارک
۱۳. قطعیت
«در دبیرستان و دانشگاه، برای بدست آوردن پول توجیبی بیشتر، اغلب اوقات در مسابقات بسکتبال تفریحی داوری می کردم. مربی که به من آموخت چگونه داوری کنم، به شاگردان خود یک نصیحت بسیار مهم کرد که برای دنیای مشاغل حرفهای نیز قابل تفسیر است. “صریع تصمیم بگیرید، با صدای بلند تصمیم بگیرید و به عقب نگاه نکنید.” در مواقع بحرانی،یک تصمیم که اشتباه پنداشته میشود اغلب اوقات به نتایج بلند مدت بهتری منجر میشود تا یک تصمیم کم مایه و سست که درست هم از آب در میآید.»
اسکات هافمن، مالک Folio Literary Management
۱۴. جذابیت
«همه ما یک چیز منحصر به فرد به این دنیا اضافه می کنیم، و همه ما میتوانیم حس کنیم وقتی یک فرد خود واقعیاش نباشد. هرچه بیشتر بر روابط درست با مردم تمرکز کنید، و به دنبال راههایی برای کمک به آنها باشید، جذابتر و دوست داشتنیتر خواهید شد تا تنها فقط بر روی کمکی که آنها میتوانند به شما بکنند تمرکز کنید. این ضروری نیست که یک رهبر بزرگ باشید، اما کاملا ضروری است که یک رهبر قابل احترام باشید، که تفاوتهای چشمگیری در کسبوکار شما ایجاد می کند.»
لوئیز هاوز، نویسنده کتاب پر فروش نیو یورک تایمز به نام مدرسه بزرگی
۱۵. توانمندسازی
«من اکثر فلسفههای رهبری را به عنوان یک ورزشکار یاد گرفتم. اکثر تیمهای موفق من بهترین استعدادها را نداشتند، بلکه همتیمیهای با ترکیب درستی از مهارتها، استعدادها و اعتماد مشترک به یکدیگر داشتند. برای ساختن یک تیم ممتاز، باید مسئولیت و طلایت را محول کنید. بخشیدن مسئولیت همیشه آسان نیست. در واقع سختتر از انجام دادن آن وظیفه توسط خود شما است، اما با انتخاب طرح مناسب و حمایت، محول کردن مسئولیت نتایج خوبی را به همراه خواهد داشت. اینگونه است که تواناییهای حقیقی افراد را پیدا خواخید کرد و به بهترین شکل از آن استفاده خواهید کرد.»
شان پاز، معاون ارشد Beachbody LIVE
۱۶. مثبتاندیشی
«برای به دست آوردن بزرگی باید یک فرهنگ خوشبینی ایجاد کنید. فراز و نشیبهای زیادی وجود خواهد داشت، اما رواج مثبتاندیشی شرکت را به ادامهی راه تشویق میدهد. اما برحزر باشید: این کار مستلزم بی پروایی است. باید صادقانه به ممکن کردن غیر ممکن ایمان داشته باشید.»
جیسون هریس، مدیر عامل Mechanism
۱۷. سخاوت
«هدف اصلی من همیشه ارایه بهترینها از خودم بوده است. زمانیکه من بتوانم دیگران را نیرومند سازم و به آنها به عنوان یک فردیت کمک کنم تا رشد کنند همه ما به عنوان یک کلیت رشد می کنیم،»
کریستوفر پریلی، مدیر عامل شرکت Pixel Mobb
۱۸. پافشاری
«زمانی یک رهبر بزرگ به من گفت: پافشاری مقاومت را شکست میدهد. من بعد از کار کردن در فیسبوک، اینتل و مایکروسافت و راهاندازی شرکت خودم دو درس اصلی را یاد گرفتهام: رسید به همه اهداف بزرگ زمانبر هستند، و شما باید به هر شکلی ایستادگی کنید. این آن چیزی اسا که برای یک رهبر شدن لازم است: اراده رفتن به فراتر از جایی که دیگران توقف کردهاند.»
نوآ کاگان، موسس appsumo
۱۹. بینش آفرینی
«لازم است که هر روز بیاندیشیم تا بتوانیم آنچه که حقیقتا مهم است را از رنج و مشقتهای روزانه جدا کنیم. شبیه به عقل است، میتوان آن را با توجه کردن در طول زمان بهبود داد، اما باید در شخصیت سما وجود داشته باشد. ذاتی است. زمانیکه بینش شما درست باشد، مثل یک نابغه به نظر خواهید رسید. و زمانیکه بینش شما اشتباه باشد، مثل یک احمق به نظر خواهید رسید.»
راج باکاتا، موسس WhistlePig Whiskey
۲۰. ارتباط
«اگر مردم از توقعات شما آگاه نباشند، و کم و کاستی در کار آنها بوجود بیاید، این در واقع مقصر شما هستید که توقعات خود را برای آنها بیان نکردهاید. مردمی که من با آنها کار می کنم در ارتباط دائم هستند، احتمالا با افراط زیاد. اما ارتباط یک عمل متوازن کننده است. شما ممکن است یک نیاز یا درخواست شخص داشته باشید، اما بسیار حائز اهمیت است که با کار به عنوان یک همکاری برخورد کنید. ما همیشه از مردم میخواهیم که اندیشهها و ایدههایشان را برای ما بازگو کنند، به همین دلیل است که ما این همه مردم با استعداد داریم که برای ما کار می کنند.»
کیم کورلانچک روسن، شریک گروه TAO
۲۱. پاسخگو بودن
انداختن تقصیر به گردن دیگران آسان تر از این است که خودتان پاسخگو باشید. اما اگر میخواهید بدانید که چگونه اینکار را به درستی انجام دهید آن را از لری رابینز متخصص امور مالی یاد بگیرید. او به سرمایهگذارانش در مورد رای بد خودش که موجب تزلزل سرمایه آنها شده بود نامه ای بسیار فروتنانه نوشت. سپس بدون هیچ آشنایی با دنیای صندوق سرمایه گذاری، یک صندوق بدون هزینه مدیریت و اجرا باز کرد. این یعنی شخصیت. این یعنی پاسخگو بودن. این فقط به معنی تقبل مسئولیت نیست بلکه برداشتن گام بعدی برای درست انجام دادن آن است.
ساندرا کارن ، معاون ارشد شرکت بین المللی لوازم ورزشی M&C Saatchi
۲۲. خستگی ناپذیری
«تنها یک رهبر واقعی میتواند تواناییهای هر فرد در تیم شما را پیدا کند و بخواهد در بیرون از تیم به دنبال پر کردن شکاف های تیم باشد. بهترین راه این است که معتقد باشید که تیم شما به تنهایی تمام جواب ها را نمی داند، چونکه اگر اعتقاد شما این باشد، معمولا به این معنی است که شما سوالهای درست را از خود نمیپرسید.»
نیک وولری، مدیر جهانی بازاریابی شرکتStance Socks
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.