هفت توصیه برای موفقیت در بازاریابی شبکه ای
هفت توصیه برای موفقیت در بازاریابی شبکه ای
یک متخصص فروش مستقیم آنچه که برای شروع و موفقیت در این صنعت نیاز است را با شما در میان می گذارد.
شما احتمالاٌ در ذهنتان تصّور تزلزل ناپذیری دارید ازاینکه بازاریابی شبکه ای
(که فروش مستقیم یا بازاریابی چند سطحی نیز نامیده می شود) کلاٌ دررابطه با – زنان خانه داری است که در حالی که پرحرفی می کنند و ساندویچ های بند انگشتی می خورند تاپرور خرید وفروش می کنند ، و یا فروشنده سمجی که سعی میکند شما را قانع کند که چقدر آسان میتوانید میلیونر شوید فقط اگر شما و دوستان شما و دوستان دوستانتان و بقیه همراه او به خرید و فروش ویتامین بپردازید .
هردویِ این تصاویر نمی توانند چندان از واقعیت بازاریابی شبکه ای دور باشند . بازاریابی شبکه ای نه یک سرگرمی و نه یک طرح برای ثروتمند شدن بلکه موقعیتی برای شما در جهت کسب پول با انجام تنها نقش خودتان ویا شغل تمام وقت است.
امّا برای موفقیت در این صنعت چه باید کرد؟ وینسنت جی . کلسی ، سرپرست خدمات اعضاء دایرکت سلینگ وومنزالاینس ، تشکیلاتی که منابع متنوعی برای زنان و مردان در صنعت فروش مستقیم فراهم می آورد ، این توصیه ها را برای موفقیت پیشنهاد می دهد :
آگاهانه انتخاب کنید .
شش عامل کلیدی وجود دارد که باید بدنبال آنها باشید در هنگام انتخاب موقعیت . شماره یک : ثبات . شرکت چند سال عمر دارد ؟ شماره دو محصولات و خدمات درجه یکی هستند که مشتریان به کار خواهند برد و بیشتر نیاز خواهند داشت .
شماره سه برنامه حقوق است – توزیع به طور کلی چقدر برابر و منصفانه و سخاوتمندانه است؟ این موضوع واقعاً تعیین کننده است از آنجا که برنامه حقوق دقیقاً نشان می دهد که شما به چه شکل دستمزد دریافت خواهید کرد – یا دستمزد دریافت نخواهید کرد . درواقع تنها دو سوأل برای پرسیدن وجود دارد در این رابطه : چند پنی از هر دلار فروش به توزیع کننده در هر ماه برگردانده میشود ، و توزیع این پنی ها بین اعضای قدیم و جدید چقدر منصفانه است ؟
شماره چهار انسجام شرکت و مدیریت است . تا جای ممکن ، تحقیق کنید تجربه مدیر عامل را ، تجربه آنان در صنعت بازاریابی شبکه ای ، و سابقه شان . آیا در شرکت های دیگر در این صنعت موفق بوده اند ؟ آیا شهرت خوبی دارند ؟
شماره پنج شتاب و زمان بندی است . نگریستن به آنجایی که شرکت است ،اوضاع در شرکت چگونه است ، و آیا در حال رشد است.
شماره شش پشتیبانی ، آموزش و سیستم های کسب و کار است . شما ممکن است شرکت بسیار خوبی انتخاب کرده باشید با مدیریت فوق العاده ، و محصولاتی که متفاوت است ، برنامه حقوقی که به طرز بی سابقه ای منصفانه وبسیار بخشنده است ، و شتاب و ثبات ، ولیکن اگر روش مناسبی نداشته باشید که عملی باشد ، تمام آن ها اهمیّتی ندارد . اکثر شرکت ها سیستم آموزشی قابل انتقالی خواهند داشت که آن ها از آن استفاده میکنند ، و اینجاست که کمک و رهنمون افراد باتجربه مطرح میشود.
آنچه را که تعلیم می دهند تمرین کنید.
برای موفقیت ، شما بایستی مشتاق شنیدن و یادگیری از پیشکسوتان باشید . روشی که این صنعت ساختار یافته ، بیشتر از همه مورد علاقه ی بازاریابان چند سطحی پیشکسوت شرکت شماست که به شما کمک میکنند تا موفق شوید ، بنابراین آن ها مشتاقند که روش را به شما آموزش دهند . هر آنچه که پیشکسوت شما برای موفقیت انجام داده ، بسیار قابل کپی برداری است ، ولیکن شما باید مشتاق شنیدن و آموختن و دنبال کردن این روش ها باشید .
اعضای ارشد.
اسامی متنوعی می توان بر آن گذاشت ، ولی اصطلاح عمومی ” سرشاخه ” است ، به معنای افرادی که بالاتر از شما هستند . چقدر پشتیبان هستند؟ آیا با شما تماس می گیرند؟ آیا به شما کمک میکنند تا یک طرح را در سر جای خودش قرار دهید؟ آیا به موفقیّت شما نیز اندازه موفقیت خودشان متعهد هستند؟ شما باید بتوانید با افراد در سرشاخه خودتان در ارتباط باشید و در هر زمانی بتوانید با آنها تماس بگیرید و بگویید ” من به کمک نیاز دارید “. چه میزان پشتیبانی ازطرف افراد بالاتراز شما در شرکت شما وجود دارد بسیار با اهمیت است .
عهده دار راهنمایی زیرشاخه هایتان باشید.
اصطلاحی در صنعت بازاریابی شبکه ای وجود دارد که ” بی سرپرستان “– نامیده میشود . وقتی کسی دعوت به همکاری میشود و سپس شخصی که وی را دعوت کرده است شدیداٌ گرفتار دعوت افراد دیگریست درنتیجه آنها زمانی را صرف آموزش و تمرین فرد جدید نمی کنند. شما باید آمادگی داشته باشید تا حداقل سی روز را برای کمک به فرد جدید جهت ورود به این صنعت صرف کنید – به ایشان آموزش بدهید ،پشتیبانی شان کنید و کمکشان کنید تا زمانی که احساس امنیت کنند و بتوانند به تنهایی پا در مسیر بگذارند . شما واقعاٌ باید از خودتان بپرسید ، آیا می خواهید اینکار را انجام دهید؟ آیا قادر هستید اینکار را انجام دهید ؟ این موضوع درحقیقت در مورد ایجاد ارتباط طولانی مدّت است . و تنها درباره ی دعوت مردم به تجارت و پیشرفت نیست . درباره ی کار کردن با این افراد و کمک به آنها برای توسعه ی ارتباطات است .
در شبکه اینترنت.
مردم از اینترنت به عنوان ابزار اصلی بازاریابیشان استفاده می کنند . شما میتوانید سایت خودتان را با پاسخ دهی خودکار ایجاد کنید تا هنگامی که سر نخ ها را جذب کردید ، پاسخ دهی خودکار بتواند پیگیر آن شخص باشد . یکی از مهم ترین کلید های موفقّیت در این صنعت پیگیری است . افراد بسیاری شخصی را خواهند داشت که با آنهایی که علاقمند هستند تماس بگیرند یا اینکه آنها خودشان با شخص تماس خواهند گرفت و ابراز علاقه به اینکار می کنند ، ولیکن بعد دیگر آن را پیگیری نمی کنند . خودکار سازی در اینترنت روش بسیار اصولی تر از پیگیری را امکان پذیر ساخته است.
تنها ایراد اینترنت افرادی هستند که آن را به منظور ارسال نامه های الکتریکی ناشناس بکار میبرند . اگر تنها یک مورد وجود داشت که می توانستم پیشنهاد بدهم ، هنگام استفاده از اینترنت به عنوان یک ابزار بازاریابی ” انجام ندهید ” ، نامه های الکتریکی ناشناس فرستادن است زیرا میتواند وجهه بسیار بدی نه تنها برای شما بلکه برای شرکتی که برای آن فعالیت می کنید نیز به ارمغان آورد.
مواظب داد وستد باشید .
این یک تجارت است ، و درست هماهنطور که اگر یک نمایندگی انحصاری یا یک دکه را اداره می کردید ، باید یک حسابدار داشته باشید . شما تمام همان قلم گرفتن از جهت مالیاتی را دارید که در انجام یک تجارت تمام وقت دارید ، بنابراین بسیار مهم است که قبل از وارد شدن ، قبل از پول در آوردن از این طریق تحقیق کنید . از نظر مالیاتی چه تأثیری بر شما خواهد گذاشت ؟ چه حذفیاتی خواهید داشت ؟
ایجاد یک گروه پشتیبان در اطرافتان حائز اهمیت است . من پیشنهاد میدهم بدنبال وکلایی باشید که در کار بازاریابی شبکه ای هستند ، بنابراین از تمامی قوانین و چگونگی تأثیر آن بر تجارت شما بسیار مطّلع هستند . همچنین حسابدارانی وجود دارند که متخصص رسیدگی کردن به دادوستدهای خانگی بخصوص صنعت فروش مستقیم هستند .
شغل شبانه روزیتان را ترک نکنید… فعلاٌ.
هرگز شغل تمام وقتتان را ترک نکنید مگر اینکه کاملاٌ مطمعن باشید که حقوقی که در این شرکت به دست می آید وجود خواهد داشت . مطمعن باشید که برای مدتی با شرکت بوده اید و می دانید که شرکت با ثباتی است ، و حقوقی که دریافت می کنید برابر یا بیشتر از حقوقی است که از شغلتان قبل از ترک آن دریافت میکنید.
منبع اصلی این مقاله مجله کارآفرین آمریکاست که توسط گروه تدبیر فردا ترجمه شده است.
کپی مطالب وب سایت تدبیر فردا فقط با درج منبع امکانپذیر است و در غیر اینصورت کچی و استفاده از محصولات بدون درج منبع شرعا و قانونا حرام و ممنوع می باشد.
منبع : تدبیر فردا
اگر در کسب و کار بازاریابی شبکه ای فعال هستید نگاهی به دوره آنلاین نتورکر ثروتمند بیندازید
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.