مصاحبه مجله بازاریابی شبکه ای با آقای علی جاوید
مصاحبه مجله بازاریابی شبکه ای تنها مرجع بی طرف اطلاع رسانی بازاریابی شبکه ای ایران با آقای علی جاوید
بخشی از متن مصاحبه به شرح ذیل در این صفحه قرار داده شده است ، برای مطالعه متن کامل مصاحبه به سایت مجله بازاریابی شبکه ای (http://nmls.ir) مراجعه کنید.
۱ – جناب آقای جاوید خوشحالیم که وقتتون رو به ما دادید، ابتدا خودتون رو به مخاطبینمون معرفی کنید ؟
با سلام و عرض ادب. من علی جاوید هستم با مدرک کارشناسی ارشد مدیریت mba گرایش بازاریابی و چندسالی هست در حوزه های بهبود شخصی و آموزش بازاریابی فعالیت دارم و مدرس و مشاور بازاریابی در شماری از شرکتها در نقاط مختلف کشور هستم.
۲ – نحوه آشنایی با نتورک مارکتینگ رو برای مخاطبینمون شرح بدید ؟
آشنایی من با بازاریابی شبکه ای بر میگرده به روزهایی که من دانشجو بودم و اگر اشتباه نکنم حدود سال ۸۲ بود که برای اولین بار، کلمه بازاریابی شبکه ای رو شنیدم که البته بعدها متوجه شدیم چیزی که به اسم بازاریابی شبکه ای اون موقع در ذهن ما دارن فرو میکنن نوع مدرنی از کلاهبرداری و اصطلاحا دسیسه ی هرمیه؛ که به لطف خدا من با تیمی که داشتم در همون ماههای ابتدایی که وارد این کار شده بودیم توسط یکی از اساتید که اطلاعات دقیقی از بازاریابی شبکه ای داشت راجع به ماهیت این فعالیت ها آگاه شدیم و از اون فعالیت ها خارج شدیم. من خدا رو شکر می کنم که خیلی سریع تونستم تفاوت بین بازاریابی شبکه ای با دسیسه هرمی رو متوجه بشم و در اون زمان با تیمی چند نفره در دانشگاه شروع کردیم به روشنگری در مورد این نوع شرکتها و ماهیت واقعی اونها و تا جایی که در توانمان بود از پیوستن دوستانمان به اینگونه شرکتها جلوگیری کردیم.
در همان زمان با توجه به علاقه شدیدی که نسبت به این نوع کسب و کار در خودم حس می کردم به دنبال منابع دست اول در مورد نتورک مارکتینگ رفتم و تقریبا تونستم اطلاعات کاملی بدست بیارم. اما بدلیل اینکه در کشور ما این نوع تجارت به رسمیت شناخته نشده بود عملا امکان فعالیت نداشتیم ولی از دانشی که بدست آورده بودیم توانستیم در شبکه سازی و فروش تعدادی محصولات که عمده ی آنها هم توسط خودمان تولید شده بود موفقیت های خوبی بدست بیاریم.
۳ – چه تعریفی از بازاریابی شبکه ای سالم و بازاریابی شبکه ای ناسالم یا هرمی دارید ؟
این سوال در واقع راهگشای حرکت در مسیر صحیح این تجارت هست؛ تفاوتهای زیادی بین بازاریابی شبکه ای سالم و دسیسه هرمی وجود داره و به نظر من عمده ی تفاوت آنها بر میگرده به نحوه ی برنامه ها و تفکرات اجرایی برای کسب درآمد و فروش. در واقع سیستم بر مبنای آ.ن کار می کنه. در بازاریابی شبکه ای تکیه بر فروش محصول و پرداخت کارمزد بر مبنای فروش و بازاریابی ایه و به اعتقاد من هر زمان مشاهده شد شرکتی از این مسیر لغزش کرده، باید به سالم بودن فعالیتش شک کرد.
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.