تکنیک بازاریابی برای کمک به رقابت تان

در بازاریابی یکی از مهمترین موارد برای موفقیت رقابت می باشد. اما اگر نتوانید به صورت صحیح این کار را انجام دهید مطمئنا به رقیب خود کمک کرده اید و برعکس انتظار ممکن است کسب و کار خود را از دست بدهید و به نوعی ورشکست شوید. رقابت باید بر اساس اصولی انجام شود. یکی از این اصول که قبلا نیز در مورد آن صحبت کرده ایم دوست شدن با رقبا می باشد، نه اینکه بر ضد هم باشید و علاوه بر اینها در این جور مواقع به قول معروف سیاست بسیار به درد شما خواهد خورد. و باید از راه های متفاوت ، امتحان شده و اصولی وارد شوید.
در رقابت باید از چه تکنیک بازاریابی استفاده کنید
در این مطلب از کاریزما می خواهیم به تکنیک های مختلفی از بازاریابی بپردازیم، که می تواند برای دستیابی به بازار با محصولات و خدمات از آن استفاده کنید و به نوعی از اینها برای فروش محصولات خود بهتر از رقیبان استفاده کنید. شما هرچه بازار بهتری برای مشتریان خود داشته باشید، موفقیت در فروش بیشتر خواهد شد.

اولین تکنیک بازاریابی، ابزار مفید و سودمند بودن محصولات
اولین تکنیک بازاریابی که میتوانید از آن برای شکست رقیبان خود استفاده کنید. ایجاد ابزار ، مفید بودن، و برآورده کردن نیازهای مشتریان خود برای دستیابی به یک نتیجه خاص است. این امر مستلزم آن است که شما چیزی را که نیاز دارید ارائه دهید و می توانید از آن برای اهداف دیگر خود استفاده کنید.
همین الان و امروز به بازار خود نگاه کنید. مشتریان شما و آنهایی که قرار است به زودی مشتری شما شوند چه چیزی میخواهند، نیاز دارند و مایل به پرداخت هزینه در ماههای آینده و سالها پیش رو برای محصولات و خدمات شما هستند؟ گرایش های مشتریان در بازار شما چیست؟ اگر بتوانید به این سوال با دقت پاسخ دهید، اغلب میتوانید بر رقبای خود کنترل را داشته باشید و حتی قبل از ظهور آن بر بازار جدید تسلط پیدا کنید.
دومین تکنیک بازاریابی تغییر قیمت
یک روش دوم برای فروش و بازاریابی تغییر قیمت های شما است. البته همانطور که گفتیم نباید با قیمت رقابت کنید، به صورتی که آن را بیش از اندازه بالا و یا پایین بیاورید. شما باید قیمت کالاها و خدمات خود را به محدوده ای که مد نظر مشتریان است بیاورید، حتی می توانید بازارهای کاملا جدیدی را که امروزه وجود ندارد، باز کنید. اما یک سوال، چگونه می توان قیمت محصولات یا خدمات خود را طوری تنظیم کنید که مشتریان بیشتری بتوانند آن را بخرند؟
بسیاری از شرکت ها توانسته اند با رهبری کامل در بازاریابی خود و تمرکز، قیمت های خود را در محدوده قیمت گذاری مشتریان تنظیم کنند و افراد زیادی را به سمت خود بکشانند.

سومین تکنیک بازاریابی تاکید بر مزیت کلیدی محصول است
سومین استراتژی در فروش و بازاریابی سازگاری با شرایط واقعی مشتری، اجتماعی و اقتصادی است. هدف نهایی طرح بازاریابی شما این است که فروش غیر ضروری را انجام دهید. که بسیار سخت اتفاق می افتد. محصولی را که تولید کرده اید برای مشتری می باشد و هر محصول “مزیت کلیدی” را دارد که واقعا آن را ضمانت و کارش را به خوبی توضیح می دهد شما میتوانید از آن برای جذب مشتری استفاده کنید.
هر محصول یا سرویس یک “ترس کلیدی” را نیز دارد، این همان چیزی است که مشتری را از خریدن محصول یا سرویس در وهله اول باز میدارد. مشتریان از خطر میترسند و محصول را خریداری نمی کنند. زیرا اگر محصول مطمئن نباشد و ویژگی خطرناکی داشته باشد، مشتری از پرداخت پول زیاد، ضرر کردن، تحمل موردی با داشتن ضرر و … می ترسد. این همان دلیل اصلی است که چشم اندازهای واجد شرایط برای خرید هر محصول یا خدمات، به هر قیمتی میشود.
هنگامی که شما می توانید بر مزیت کلیدی تاکید کنید، می توانید یک ویژگی باور نکردنی به مشتری برای خرید آن بدهید و در عین حال، ترس آنها را از بین می برید.
شما میتوانید یک بازار بزرگ برای آنچه میفروشید باز کنید. فایده کلیدی این بوده که مشتری شما را به خرید ترغیب کند؟ اگر شما مشتریان بسیاری به صورت مختلف دارید، مزیت کلیدی که می تواند تصمیم خرید را در هر کدام از آنها ایجاد کند چیست؟
چهارمین تکنیک بازاریابی، تحویل ارزش واقعی
طرح بازاریابی چهارم این است که آنچه را برای مشتری “ارزش واقعی” دارد ارائه دهید. ارزش واقعی چیزی است که فقط می تواند از طریق برخورد نزدیک با مشتریان شناسایی شود.چه چیزی نشان دهنده ارزش واقعی مشتریان شماست؟ چگونه می توانید محصولات و یا خدمات خود را به گونه ای طراحی کنید که مردم راحت تر از شما آنها را خرید کنند؟

نتیجه گیری
همیشه رقابت برای محصولات و خدمات وجود خواهد داشت. این شغل شماست تا اطمینان حاصل کنید که قبل از بازی و قبل از رقیبان خود، پیش بروید. با پیروی از این نکات و گوش دادن به نیازهای مشتریان، و انجام تحقیقات بازار شما یاد خواهید گرفت که همیشه در برترین ها بمانید.
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.