برندسازی شخصی برای پزشکان – بخش دوم
برند چست ؟
بسیاری از پزشکان و دندانپزشکان در در مورد مفهوم برند سازی برای پزشکان دچار شک و تردید دارند و درک صحیحی از آن ندارند.، و این امرقابل درک است. اما هنگامی که شما حققت امر را دریابید می توانید اهمیت این مفهوم و نحوه تاثیر آن را متوجه شده و کسب و کار خود را ممتحول نمایید.
به نظر می رسد که بسیاری از بازاریابان صرفا بر جنبه های ارتباطی برند سازی تمرکز می کنند. وبه طور کامل محصول یا خدمت را که بسیار مهم و اساسی است نادیده می گیرند.در مورد این محصول اساسی، که بیشتر مهم است. حتی تبلیغات وسیع هم نمی تواند محصولات بد را نجات دهد.
در این میان ، افراد مختلف، از جمله اساتید بازاریابی، مشاوران، و متون علمی، تعاریفی متفاوت برای برند سازی ارائه می دهند که شامل:
- “ایده منحصر به فرد و یا مفهومی است که شما در داخل ذهن خود آن را به عنوان یک چشم انداز در نظر می گیرید.”
- “تمرکز اصلی پیام برند شما باید در مورد تخصص ویژهی شما باشد. “
- “شما بدون هویت برند فقط یک شخص معمولی هستید.”
- “مشتریان باید درک کنند که شما برای چیزی مقاومت می کنید و بر چه چیزی تکیه می کنید.”
اما دو تا از بهترین تعاریف عبارتند از:
- “برند یا مارک تجاری مجموع تجاربی است که یک مشتری با محصول، خدمات و یا شرکت شما می تواند داشته باشد.”
- “یک برند انجام یک قول یا یک تعهد بطور مداوم است.”
خبری خوب برای پزشکان
برند سازی شخصی مدت طولانی است در کسب و کار فراگیر شده است، و در حال حاضر به اشخاص نیز گسترش پیدا کرده است . (به عنوان مثال، اپرا وینفری، برایان تریسی،آنتونی رابینز ، استاد شجریان ، علی دایی و ….). این افراد دانا می دانند که باید متفاوت از عموم باشند و در مقابل پدیده ی همشکلی مقاومت می کنند.. با این حال، برند سازی در ارائه خدمات بهداشتی و پزشکی توسط متخصصان این حوزه هنوز معمول نیست.و با کمال تعجب، درصد زیادی از بسیاری از ارائه دهنگان خدمات بهداشتی ، درمانی نه تنها از مفهوم برند سازی برای ایجاد و تقویت شهرت خود استفاده نمی کنند بلکه آن را به کلی نادیده می گیرند.
بنابراین خبر خوب این است که بسیاری از همکاران حرفه ای شما تلاشی در خصوص برند سازی انجام نمی دهند و شما که این کتاب را مطالعه می کنید مطمئنا چندین قدم از آنها جلوتر هستید. و خبر بهتر آن است که شما که بدنبال برند سازی هستید می توانید یک سر و گردن بالاتر از سایر رقبا در بازار ، عمل کنید و نتایجی شگرف بدست بیاورید.تمایز مثبت ایده ای عالی است.
در صنایع خدماتی، مانند بهداشت و درمان، برند سازی با تمام تجربه و رابطه ای که بیماران با شما و تیم شما داشته اند مرتبط می باشد. هنگامی که شما بیان می کنید در چه زمینه ای متخصص شاخصی هستید خواه یا ناخواه انتظاراتی را ایجاد می کنید و وعده ای مستقیم یا ضمنی به بیماران می دهید که آنها هربار که به شما مراجعه می کنند یا با شما تماس می گیرند ارزش منحصر به فردی را دریافت خواهند کرد.
چگونه می توان یک نام تجاری قدرتمند ساخت؟
ما بحث زیادی در مورد ضرورت برند سازی و تمایزانجام دادیم ، اما چگونه می توانید آن را اجرایی کنید؟
پیشنهاد من برای قدم اول آن است که یک بیانیه موقعیت یابی یا بیانیه جایگاه یابی تهیه کنید به عبارت ساده موقعیت شما عبارت است از: موقعیتی در ذهن مصرف کننده که فعالیت و تخصص شما آنرا اشغال کرده است.
به عبارت دیگر، آن چیست که شما می خواهید بیماران در مورد شما به یاد داشته باشند در شرایطی که آنها فقط یک چیز از شما به یاد داشته باشند؟ ما باید تمرکز بسیار محکمی داشته باشیم زیرا بیماران روزانه حداقل در معرض بیش از ۳۰۰۰ پیام تجاری هستندبا این اوضاع بازار شما باید کار برای همه را فراموش کنید و سعی تان باید این باشد که برای گروهی خاص و در زمینه ای خاص متخصص باشید. برای نمونه بعضی از شرکتها ی موفق در زمینه ی جایگاه سازی عبارتند از:
- شرکت crest (TM) مبارزه با پوسیدگی (جایگاه خمیر دندان کرست به عنوان مقاوم و جلوگیری کننده در برابر پوسیدگی )
- Excedrin (TM) یک دارو در درمان سر درد است. (برای سخت ترین سردرد)
- At Avis (TM)، ما شماره ۲ هستیم، بنابراین ما سخت تر سعی می کنیم.
برای مطالعه بخش اول این مقاله اینجا را کلیک کنید : برندسازی برای پزشکان – بخش اول
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.