اگر خواهان موفقیت بیشتر در کسب و کار هستید ۹ کار را باید روزانه انجام دهید
اگر خواهان موفقیت بیشتر در کسب و کار هستید ۹ کار را باید روزانه انجام دهید
انجام عادت های جزئی روزانه میتواند مستقیم روی تداوم موفقیت شما به عنوان کارآفرین نقش داشته باشد.
مفهوم موفقیت شاید وسیع و فارغ از درک مستقیم باشد – ولی وقتی به آن فکر میکنیم برای تک تک ما معنی متفاوتی دارد. در پایان روز با تجسم راه موفقیت روبرو میشویم، یعنی اینکه در راه رسیدن به موفقیت در نهایت چه چیز راهگشای ما خواهد بود.
۹ نفر کارآفرین از موسسه یانگ اینترپرنور کانسل (یک) در مورد عادتهایی خواهند گفت که انجام آنها در موفقیت ایشان نقش داشتهاند و اینکه چطور این عادتها ایشان را به جایی رساندهاست که اکنون در آن قرار دارند.
۱.موفقیت را همواره برای خود تعریف کنید.
بنیان این پرسش در تعریف معنی موفقیت برای هرکس نهفته است، و اینکه مرتب اعمال خود را در برابر معیارهایی که دارید مورد ارزیابی قرار دهید. از نظر من، این موضوع به فراغت زمانی و کیفیت گذراندن آن بستگی دارد. اینکه دست خودم باشد که چه وقت کارکنم، کجا کار کنم و چطور وقت خود را بگذرانم، برای من موفقیت محسوب میشود. .. داررا براستین، نتورک آندر ۴۰ . Darrah Brustein, Network Under 40
۲.هرگز دست از یادگیری برندارید.
من همواره در حال یادگیری هستم، و یکی از ابعاد مهم فرهنگ شرکت ما تعلق خاطر به رشد فردی است. بدون درنظر گرفتن میزان موفقیتی که دارید، هرگز به میزان دانشی که دارید رضایت ندهید. بدانید و آگاه باشید که همیشه مسائل تازه برای یادگرفتن وجود دارد و عادتهای جدیدی ( مثل مطالعه مطبوعات صنعتی) را که پشتیبان این ذهنیت است به برنامه روزانه خود اضافه کنید. –چانک کوهن، وارسیتی تیوترس– Chuck Cohn, Varsity Tutors
۳.چشمانتان را باز کنید.
حوزه کاری من، یعنی روابط عمومی، یکی از حوزههای پرتحرک است. تاکتیکها، رفتارها و زمینهها یک شبه تغییر میکنند. بنابر این آموختهام که چشمها و گوشهای خود را نه تنها در برابر مسائل پیشرو و محوری، بلکه دربرابر الگوها و ایدههایی که در پشت صحنه مورد اقبال عمومی قرار میگیرند، باز نگهدارم. به این معنی که من گرایشها را قبل از اینکه رخ دهند میبینم و در حوزه کاری خود پیشی گرفته و اربابرجوعهای من حاشیه رقابتی پیدا میکنند. راکیا ریهولدز، ساکی بلو مدیا — Rakia Reynolds, Skai Blue Media
۴.پیگیر باشید.
پیگیربودن بسیار ساده است – هرچند عدهای با این خصلت متولد میشوند، عدهای هم باید آن را بیاموزند. شروع کاری پرریسک معمولا به این معنی است که همواره از جانب اطرفیان «نه» بشنوی. غریزه طبیعی ما را به سمت دست برداشتن از تلاش و رویآوردن به چیزی سادهتر سوق میدهد. در مقابل، کارآفرینان از هر «نه»ای که میشنوند درس میگیرند، تاکتیکهای خود را تغییر میدهند و پشتکار نشان میدهند. این خصلت عمر زیادی به کسب و کار من بخشیده است. رابی هیلز، هیلزستون. — Robby Hill, HillSouth
۵. دست و دلواز باشید.
به هر میزان ببخشی، به همان میزان به دست میآوری. انسانها از طریق سفارش دیگران با هر تولید یا خدماتی آشنا میشوند. آنچه که در کسب و کار برای من اهمیت دارد روابط است، و کلید ایجاد روابط در خدمت دیگران بودن و پیشتاز بودن در بخشندگی است. به عنوان یک کارآفرین ایجاد ارزش افزوده بدون انتظار تنها راه موفقیت من بوده است. – رائول وارشنیا، کارکنیا.
۶. برای خودکار شدن از فنآوری جدید استفاده کنید
من اعتقاد راسخ دارم که پاسخ بعضی از چالشهای کسب و کار من فنآوری است. هراندازه بتوانم کسب و کارم را خودکار کنم، به همان اندازه به مراجعین بیشتری میتوانم خدمت کنم. این امر نه تنها من را به رشد متعالی میرساند، بلکه این امکان را فراهم میکند که خدمات خود را به جمعیت بزرگتری از مشتریان واقعی و احتمالی ارائه کنم. دست یافتن به فنآوری جدید باعث میشود در ارآئه کار خود نوآوری داشته و تجربه بهتری برای مشتری خواهد بود. – نیکول مونوز، استارت رنکینگ نئو — Nicole Munoz, Start Ranking Now
۷. خودتان را زیاد جدی نگیرید.
کلید موفقیت من همواره داشتن رویکردی متعادل نسبت به جدیتم در کار بوده است، ضمن اینکه اطمینان داشتم که هرگز بیش از اندازه خودم را جدی نمیگیرم. به این معنی که شما میتوانید اطمینان داشته باشید که در حد امکان به بهترین وجه کارتان را پیشمیبرید و با صبوری و تعهد مخاطرات آن را در نظر دارید، بدون اینکه نفستان باعث از دست رفتن تمرکزتان شود. – تومر بارزیو، آیرونسورس
۸. نیازهای مشتریانتان را به نیازهای خودتان الویت دهید.
به جای اینکه دنبال این باشید که چه چیز برای عرضه دارید، به دنبال خواست مردم باشید، و همان را عرضه کنید. این یعنی چیزی که برای عرضه دارید مناسب است ولی به یک تاکتیک متفاوت برای بازاریابی نیاز دارد، یا اینکه لازم است الگوی کسب و کار خود را تغییر دهید. برای سرمایهگذارانی که در مورد یک محصول یا بازار از یک ایده خاص برخوردارند این کار دشوار است، ولی موفقیت هنگامی حاصل میشود که چیزی را عرضه کنید که مردم به دنبال خرید آن هستند، نه آنچه که فکر میکنید مردم باید خریداری کنند. – دان گلدن، بی اف او ( بی فاند آن لاین) Dan Golden, BFO (Be Found Online)
۹. «پنج الویت اول» روزانه خود را تعیین کنید.
هر روز صبح برای پنج وظیفهای که برایم اولویت دارند برنامه ریزی کرده، و آنها را از بالا به پایین اولویت بندی میکنم. به عنوان یک مالک کسب و کار فهرست کارهای روزانه اغلب پایان ناپذیر به نظر میرسند، در نتیجه با خرد کردن مهمترین آنها میتوانم روی پنج وظیفه مهم تمرکز کنم و با وظایفی که آن روز روی دوشم قرار دارند احساس فرسودگی پیدا نکنم.
منبع: تدبیر فردا
مطالب زیر را حتما مطالعه کنید
۸ نشانه اثبات در مسیر موفقیت
مبانی مدیریت پول
بیزینس کوچ چه کاری انجام می دهد
انواع بیزینس کوچینگ
مواردی که افراد برای قضاوت درباره شخصیت شما استفاده میکنند
عادت افراد با توجه
1 دیدگاه
به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.
دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.
سلام. بسیار ممنون. بنظرم گزینه ۸ از مهمترینهای شروع یک کسب و کاره؛
چون طرح اولیه با این تفکر شروع میشه