اصول برندسازی
اصول برندسازی
برندسازی یکی از مهمترین جنبههای هر کسب کاری،اعم از کوچک و بزرگ، خرده فروشی یا بین کسبوکارها است. یک استراتژی برند کارآمد به شما یک برتری بزرگ در بازارهای رقابتی افزاینده میدهند. اما «برندینگ» دقیقا به چه معناست؟ چگونه به یک کسبوکار کوچک مثل کسبوکار شما اثر میگذارد؟
برندسازی بسادگی، برند شما در واقع وعده شما به مشتری شما است. برند به آنها می گوید که میتوانند از خدمات و محصولات شما انتظار داشته باشند، و محصولات و خدماتی که شما ارایه میدهید را از رقبایتان متمایز می کند. برند برند نشان میدهد که شما چه کسی هستید، چه کسی میخواهید باشید و مردم شما را چگونه درک می کنند.
آیا شما یک مبتکر مستقل در صنعت خود هستید ؟ یا فرد تجربه و قابل اعتماد هستید ؟ آیا محصول شما گزینه گران قیمت و با کیفیت است،یا گزینه ارزانقیمت و با ارزش خرید بالا؟ نمیتوانید هر دوی آن گزینهها باشید، و شما نمیتوانید همه چیز برای همه مردم باشید. اینکه شما چه کسی هستید باید تا اندازهای بر پایه آنچه که مشتریان مورد نظر شما از شما میخواهند باشد.
برندسازی شالوده برند شما باید آرم شما باشد. وبسایت شما، مواد بستهبندی و تبلیغاتی شما، همه آنچه که باید آرم شما را در خود جای دهند و بند شما را مخابره کنند.
استراتژی و ارزش برند
استراتژی برند شما در واقع تعیین می کند که پیام برند خود را چگونه، چه چیزی، کجا، چه وقت و به چه کسی برنامهریزی کردهاید که مخابره کنید. تبلیغات جزئی از استراتژی برند شما است. مجراهای توزیع محصولات شما نیز جزئی از استراتژی برند شما هستند. و آنچه که به صورت تصویر و شفاهی مخابره می کنید نیز جزئی از استراتژی برند شما هستند.
برندگذاری سازگار و استراتژیک منجر به بالا رفتن ارزش واقعی برند شما میشود، که به معنی ارزش اضافی که به محصولات و خدمات شرکت شما اضافه شدهاند که به شما اجازه میدهند قیمت بیشتری از آنچه که محصولات مشابه، بدون برند تعیین میکنند برای محصولات خود بگذارید. یک مثال آشکار برای این موضوع نوشابه کوکاکولا در برابر یک نوشابه عمومی است. به دلیل اینکه شرکت کوکاکولا یک برند قدرتمند ساخته است، میتواند قیمت بیشتری برای محصولات خود تعیین کند و مشتریان قیمت بالاتر را خواهند پرداخت.
در برندسازی ارزش اضافه شده به یک برند خاص اکثر اوقات به شکل کیفیت درک شده یا دلبستگیهای عاطفی بوجود میایند. برای مثال، برند نایکی (Nike) محصولات خود را به ستارههای ورزشی نسبت میدهد، با امید اینکه مشتریان دلبستگیهای عاطفی خود نسبت به ورزشکار را به محصول انتقال دهند. در مورد برند نایکی، این تنها ویژگیهای کفش نیست که موجب فروش انها میشود.
توصیف کردن برند خود
توصیف کردن برند خودتان شبیه به کشف باطن و استعدادهاى نهانى و نقاط ضعف کسبوکار خود است . میتواند دشوار، زمانبر و ناخوشایند باشد. این کار، در پایینترین سطح، نیازمند این است که سوالهای زیر را جواب دهید:
-
ماموریت شرکت شما چیست؟
-
مزیتها و ویژگیهای محصولات و خدمات شما چیست؟
-
مشتریان احتمالی و فعلی شما در حال حاضر در مورد شرکت شما چگونه فکر می کنند ؟
-
می خواهید که آنها چه صفاتی را به شرکت شما ربط بدهند ؟
تحقیقات خود را انجام دهید. عادتها،نیازها و علاقهمندیهای مشتریان فعلی و احتمالی خود را یاد بگیرید. و تنها به آنچه که فکر می کنید آنها فکر می کنند متکی نباشید. بدانید که آنها چه فکر میکنند.
به دلیل اینکه توصیف کردن برند شما و توسعه یک استراتژی برند میتواند پیچیده باشد، اعمال نفوذ یک گروه غیرانتفاعی مشاوره کسبکارهای کوچک یا یک مرکز توسعه کسبوکارهای کوچک را نیز در نظر بگیرید.
زمانیکه برند خود را توصیف کردید، چگونه کلمه مورد نظر را از این توصیفات بیرون می کشید ؟ در اینجا تعدادی نکات ساده و اثبات شده برای برندسازی در طول زمان را برای شما ارایه میکنیم:
- یک آرم عالی تهیه کنید.آن را در همه جا نصب کنید.
- پیام برند خود را یادداشت کنید.پیامهای اصلی برند شما که میخواهید در مورد برند خود مخابره کنید چه چیزهایی هستند؟ تمامی کارمندان باید از صفات برند شما مطلع باشند.
- یکپارچه کردن برند خود.برندگذاری به همه جوانب کسبوکار شما گسترش پیدا می کند، چگونه تماسهای تلفنی را جواب میدهید، شما یا مسئولان فروش شما چه لباسی در ملاقاتهای فروش میپوشند، امضای پست الکترونیک شما، همه چیز.
- یک «صدا» برای شرکت خود بسازید که برند شما را بازتاب میهد. این صدا باید صدا باید به تمامی ارتباطات کتبی شما اعمال شود و به تصاویر بصری تمامی مواد چه برخط چه واقعی آمیخته شود. آیا برند شما دوستانه است ؟ محاورهای باشید. شیک است؟ رسمیتر باشید. به نکته اصلی مطلب توجه کنید.
- یک شعار بسازید.یک عبارت به یاد ماندنی، معنادار و مختصر که گوهر و ذات برند شما در خود جای داده است بنویسید.
- الگوها را طراحی کنید و برای مواد بازاریابی خود استاندارد بسازید.از همان ترکیب رنگ، محل قرارگیری آرم، ظاهر و حس و حال در همه جا استفاده کنید. لازم نیز تجملی باشید، فقط یکپارچه باشید.
- با برند خود صادق باشید.اگر .عدههای برند خود را ارایه نکنید مشتریان پیش شما باز نخواهند گشت، یا کسی را به شما ارجاع نخواهند داد.
- یکپارچه باشید.این گزینه را در آخر همه قرار دادمبه دلیل اینکه این مورد شامل تمامی موارد بالا میشود و مهمترین نکتهای است که میتوانم به شما بگویم. اگر نتوانید این یک مورد را انجام دهدید، تلاش شما برای ایجاد یک برند ناکام خواهد ماند.
منبع : آکادمی کاریزما
مطالب زیر را حتما مطالعه کنید
۸ نشانه اثبات در مسیر موفقیت
بیزینس کوچ چه کاری انجام می دهد
انواع بیزینس کوچینگ
استفاده از زبان بدن برای فروش بهتر
ایده کسب و کار خانگی با درآمد عالی
تکنیک بازاریابی برای کمک به رقابت تان
دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.
۲۰۲۳٫vipspark.ru
сколько длится премьера фильма