اشتباهاتی که ممکن است در ۱۰ دقیقه اول کار انجام دهید

اولین دقایق شروع کار یکی از اساسی ترین زمانها است که اگر نتوانید به خوبی انجام و کنترل کنید باعث از بین بردن تاثیر بالا و بهرهوری پایین خواهد شد. شما در حین انجام روز کاری خود که در شبانه روز میتواند از یک ساعت تا ۱۰ الی ۱۲ ساعت باشد ممکن است اشتباهاتی را به صورت ناخواسته انجام دهید که به نتیجه کار شما آسیب برساند. ممکن است شما این اشتباهات را به عنوان عادات بدی در خود داشته باشید و همین کار را سخت میکند تا تمامی آنها را از بین ببرید. با این حال، میخواهیم در ادامه اشتباهاتی که ممکن است در ۱۰ دقیقه اول کار انجام دهید را برای شما بیان کنیم تا از بودن آنها آگاه شوید و رفته رفته با مرور زمان بدون استرس و تنش با آرامش کامل و تمرکز کافی آنها را با عادتهای خوب جایگزین کنید.
عادتهایی که باید برای بهرهوری بهتر در روز ترک کنیم
یکی از حیاتی ترین موارد که در شروع روز کاری برای افزایش بهرهوری در سرکار باید داشته باشید آرامش و تمرکز است. ممکن است شما دیر در سر کار حاضر شوید و با داشتن ایمیل و نامههای فراوان به راحتی تمرکز خود را از دست دهید. تحقیقاتی در بین افراد انجام شده است که حاکی از نشان دادن تلههایی مختلف است که میتواند شما را از تمرکز کردن بر سر کار دور کند. پس، بهتر است با از بین بردن این اشتباهات موفقیت در کسب و کار و زندگی را برای خود راحت و حتمی کنید.

۱٫ دیر در سر کار حاضر میشوید
شما ممکن است قبل از شروع کار خود و انجام کاری مفید آن را نابود کنید.
مطالعهای که توسط هافینگتون پست انجام شده است، نشان میدهد که روسا فکر میکنند، کارمندانی که دیر در سر کار حاضر میشوند وجدان کاری و عملکرد کمتری دارند. حتی اگر این افراد برای جبران دیر از سر کار نیز خارج شوند. شاید عادلانه نباشد، اما این واقعیت دارد. پس بهتر است به موقع و زود در سر کار خود حاضر شوید.
۲٫ سلام کردن به همکاران را فراموش میکنید
میتوانید با چند دقیقه احوالپرسی و سلام به همکاران لحظهای دلپذیر برای خود و سایر تنظیم کنید. سلام کردن یکی از رازهای افراد خوشحال و موفق است. اگر شما به عنوان رهبر به تیم خود سلام نمیکنید، نشانه از کمبودهایی برای صلاحیت رهبری شما را نشان میدهد.
طبق گفته لین تیلور کارشناس ملی کار و نویسنده کتاب Tame Your Terrible Office Tyrant ( رام کردن حاکم ستمگر شرکت : چگونه میتوان رفتارهای کودکانه رئیس را مدیریت کنیم تا در کار خود موفق باشیم) لین تیلور بر این عقیده است که اگر به عنوان رهبر به تیم خود سلام نکنید این مهارت اجتماعی باعث از بین بردن شایستگی فنی شما خواهد شد.
ممکن است رهبر و مدیر نباشید. باز هم فرق ندارد و سلام و احوالپرسی اهمیت فراوانی دارد. اگر شما با سکوت در سر کار حاضر شوید از نظر همکاران نزدیک شدن به شما و اینکه به عنوان هم گروه پذیرفته شوید بسیار سخت خواهد بود.
۳٫ صبح زود قهوه می نوشید.
شاید شما از آن دسته افرادی هستید که صبح زود میل به چای نوشیدن دارید. ممکن است صبح زود چای ننوشید و به محض رسیدن در محل کار بنوشید، باز فرق ندارد.
اما تحقیقات نشان میدهد که بهترین زمان برای نوشیدن قهوه و چای ساعت ۱۰ صبح است. دلیل آن این است که هورمون استرس، کورتیزول، که انرژی بدن را تنظیم میکند، عموما بین ساعت ۸ و ۹ صبح به بالاترین حد خود میرسد. اگر در این زمان قهوه بنوشید، بدن شروع به تولید کورتیزول کمتری میکند و بیشتر به کافئین وابستگی خواهد داشت.
هنگامی که سطح کورتیزول شما بعد از ساعت ۹:۳۰ شروع به کاهش پیدا کردن میکند، ممکن است شما برای داشتن انرژی به کافئین نیاز داشته باشید.

۴٫ شروع روز خود با پاسخگویی به تک تک ایمیلها
هنگامی که به صندلی خود میرسید، وسوسه میشوید مستقیما به پیامهایی که یک شبه در صندوق ورودی شما ارسال شدهاند شیرجه بزنید.
اما طبق گفته مایکل کر، سخنران تجارت بین الملل و نویسنده کتاب “شما نمیتوانید جدی باشید! افزودن شوخ طبعی به کار” ، ۱۰ دقیقه اول روز کاری باید به سرعت در حال اسکن و اولویت بندی ایمیلها سپری شود. به این ترتیب میتوانید ابتدا به سراغ ایمیلهای مهم و ضروری بپردازید و سپس برای مابقی برنامهریزی داشته باشید.
کر میگوید: “بررسی ایمیل میتواند یکی از آن کارهایی باشد که باعث میشود احساس کنید در حال انجام کار خود هستید. ولی مورد مهم و خطرناک این بوده که اولویت بندی برای کارها ندارید. پس یعنی به دیگر افراد اجازه میدهید برنامهریزی شما را برای کارتان تنظیم کنند.
۵٫ فراموش می کنید قبل از شروع کار، برنامه داشته باشید
یکی از مهمترین تفاوت افراد موفق و ناموفق برنامهریزی کردن است. لین تیلور بر این باور است که، حتما باید بدانید روز شما چگونه خواهد بود. یعنی شما کارهای ضروری و مهم را در اولویت قرار داده و با یادداشت کردن آنها را انجام میدهید.
بررسی کنید که چه رویدادهایی را برنامهریزی کردهاید و آیا باید برای هرگونه تماس یا کنفرانس آماده هستید. بنابراین، اگر غیر از این باشد و در حین شروع کار خود و یا جلسه به شما یادآوری کنند مطمئنا غافلگیر میشوید. همان زمانی که در حال نوشتن پروژه ای خاص هستید.
۶٫ ابتدا به سادهترین کارهای خود شیرجه میزنید
تحقیقات نشان میدهد که انرژی و اراده شما به محض گذشت زمان در روز کاهش پیدا میکند. به همین دلیل بسیار مهم است که هرچه سریعتر موارد مهم را با انجام دادن از بین ببرید. برخی افراد این استراتژی را “قورباغه را قورت بده” مینامند.
بر اساس نقل قول از مارک تواین: “اول صبح قورباغه را قورت بده تا در ادامه روز اتفاقی بدتر از آن پیش نیاید.”
۷٫ چند کار را با هم انجام دادن
از آنجا که شما انرژی زیادی در صبح دارید، ممکن است احساس کنید که میتوانید یکباره یک میلیون کار متفاوت انجام دهید.
اما تحقیقات نشان میدهد که چند کار را به صورت همزمان با هم انجام دادن میتواند به عملکرد شما بر روی وظیفه اصلی آسیب برساند. پس، بهتر است در یک زمان فقط یک کار را انجام دهید. اگر روز کاری خود را با اولویت بندی شروع کنید، میتوانید نتیجه و بهره وری بالایی داشته باشید.

۸٫ بر افکار منفی تکیه میکنید
ممکن است در حین رفتن به سر کار در مسیر توسط فردی پرحرف و سمج به نوعی عصبی و به هم ریخته شده باشید. یا نه شاید با همسر، دوست و یا هر کس دیگری شب قبل دعوا کرده باشید. نباید اجازه دهید این موارد افکار شما را از رسیدن به چیزی که میخواهید دور کند. تا میتوانید به فکر جذب انرژی مثبت در روز باشید.
تیلور پیشنهاد میکند با شروع هفته پیش رو افکار خود را نیز تقسیمبندی کنید. با قرار دادن افکار منفی “در یک جعبه جداگانه” روز خود را شروع کرده و در صورت لزوم، میتوانید بعدا آنها را دوباره بررسی کنید.
۹٫ جلسات کاری خود را صبح زود شروع میکنید
برگزاری کردن جلسات کاری در حین صبح زود میتواند باعث هدر دادن توانایی ذهنی شما شود. به گفته لورا وندرکام، نویسنده کتاب “آنچه موفقترین افراد قبل از صبحانه انجام میدهند” زمان صبح زود را به کارهایی اختصاص دهید که نیاز به تمرکز و توجه قابل توجهی دارد. مانند نوشتن.
اگر میخواهید جلسهای با رئیس و همکاران داشته باشید بهتر است آن را به زمانهایی که انرژی کمی نیاز دارند چون بعد از ظهر برنامهریزی کنید. مگر اینکه بدانید که جلسه و مورد قابل بحث به انرژی بسیاری نیاز دارد.
۱۰٫ برنامههای بلندپروازانه برای آنچه میخواهید انجام دهید دارید
ممکن است بر این تفکر باشید که انجام دادن کارهای بزرگ و بلند پروازانه به شما انگیزه خواهد داد. اما تحقیقات نشان میدهد این مورد باعث به تعویق انداختن کارها میشود. به گفته سحر یوسف، عصب شناس شناختی، علت اصلی تعلل و به تعویق انداختن، ترس است. وقتی وظیفه بزرگی را پیش روی خود دارید میترسید و شک و تردیدی در توانایی خود برای انجام آن دارید.
برای جلوگیری از به تعویق انداختن کارها آنها را به اجزای کوچکتری تقسیم کرده و تمرکز خود را بر کاری داشته باشید که قادر به انجامش هستید.
۱۱٫ وقتی برای مدیتیشن اختصاص نمیدهید
جراح مغز و اعصاب، مارک مک لوگللین، در Business Insider میگوید: بهترین راه برای جلوگیری از فرسودگی شغلی، بهتر شدن سلامت روانی، تقویت خلاقیت و خواب بهتر، مدیتیشن است. به همین دلیل مک لوگلین در برنامههای صبح خود مدیتیشن را دارد، که به گفته وی راز موفقیت او است.
مک لافلین میگوید: “روز خود را حداقل با ۱۰ دقیقه مراقبه شروع کنید تا ببینید چه چیزی زندگی شما را تقویت میکند.”

۱۲٫ نور کافی ندارید
طبق پژوهشی در سال ۲۰۱۴ توسط ژورنال پزشکی خواب بالینی، دریافت نور خورشید در اوایل روز میتواند باعث افزایش سلامتی و روحیه کارمندان شود. قرار گرفتن در معرض نور ملایم طبیعی و مصنوعی در صبح باعث بهبود افسردگی ، اضطراب و خواب می شود.
باز کنار زدن پرده در صبح میتوانید برای بقیه روز انرژی بگیرید. اگر کنار پنجره نمینشینید از لامپ SAD همان لامپ ضد افسردگی استفاده کنید.
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.