ارزان نباشید، بهترین باشید

ارزان نباشید، بهترین باشید تا بتونید کسب و کار خود را رونق و افراد زیادی را به مشتریان دائمی خود تبدیل کنید. بسیاری از افراد نگران رقابت با قیمت های پایین تر می باشند، اما چنانچه آنها این کار را بکنند با توجه به مواد اولیه تولید، اجاره ها، حقوق کارمندان و بسیار موارد دیگر شما نمی توانید سود قابل توجهی داشته باشید. بنابراین بهتر است شما به دنبال استاندارد و ارزش محصولات خود باشید. به این صورت شاید مشتریانی را از دست بدهید اما در واقع میتوانید افرادی را به سمت خود بکشانید، که حتی از شما بابت ارزش محصولات تشکر می کنند و دوست دارند در ازای پرداخت قیمت بالا این استانداردها را حفظ کنید.
ارزان نباشید، بهترین باشید (بهترین محصولات)
اغلب، افراد در مورد چگونگی قیمت گذاری محصولات خود در مقایسه با رقبا نگران هستند. رقبای شما می دانند که شما و دیگر افراد چه قیمتهایی را برای محصولات خود مشخص کرده اید. بنابراین قیمت محصول را به پایین ترین شکل تنظیم می کنند. دلایل آن ها این است که آن ها می خواهند رقابتی باشند و اطمینان حاصل کنند که قیمت آن ها مانعی برای مشتریان بالقوه نیست.
با این حال این افراد باید در استراتژی قیمت پایین برای اجرا احتیاط کنند.چرا؟ در ادامه کاریزما دلیل آن را توضیح خواهد داد.

چه کسی میتواند ارزان باشد
هنگامی که با انتخاب قیمت درست یک محصول یا خدمات سر و کار دارید، شرکت های جدید باید بدانند که همیشه گزینه ای ارزان تر وجود دارد. با توجه به اینکه آن ها چقدر ارزان هستند، رقبای بسیاری می توانند قیمت یا سرویس خود را پایین تر از شرکت جدید انتخاب کنند. رقبای که برند ها را ایجاد کرده اند، معمولا پول نقد بیشتر در دست دارند و اغلب حاضر به از دست دادن پول کمی در کوتاه مدت به قیمت رقابت هستند.
شما با رقبای خود وارد جنگ قیمت گذاری نشوید. در عوض، چیزی بهتر از آن ارائه دهید(ارزان نباشید، بهترین باشید). به نحوی میتوان گفت ارزان نباشید، بهترین باشید. یعنی شما میتونید به جای اینکه قیمت را پایین بیاورید از راه های دیگر چون پاداش و هدیه استفاده کنید. مثلا، هدیه در حین خرید محصولاتی مشخص و یا خرید از قیمتی بالاتر که مشخص شده است، پاداش را در نظر بگیرید. از مهمترین های جذب مشتری بدون ارزان کردن قیمت بالا بردن کیفیت و ارزش محصول می باشد.
ارزران نباشید، بهترین باشید زیرا مردم کیفیت را ترجیح می دهند
Mike Brcic بنیان گذار شرکت تور دوچرخه سواری کوهستانی مستقر در تورنتو در مورد ارزان نباشید، بهترین باشید. می گوید:” ما می دانیم که ما ارزان ترین گزینه در بازار نیستیم، بلکه با ارائه بهترین راهنما و برنامه ها به مشتریان خود کمک می کنیم.”
او بسیار آگاه است که آن ها پایین ترین گزینه را در فضا ندارند، اما همچنین می داند که مشتریانش آماده هستند تا در صورت پرداخت، تجربه ای شگفت انگیز داشته باشند.به همین دلیل، شرکت او برای چند سال گذشته به شدت رشد کرده است.

تمرکز بر روی سود بیشتر از یک فروش تا صد ها فروش
به طور مشابه، Rob Alday، بنیانگذار Abode، یک شرکت مدیریت دارایی لوکس که در محل اجاره دهی با اسکی بالا تخصص دارد، تصمیم گرفت که از قیمت پایین بازار اجتناب کند تا بر روی حجم کم تر و حاشیه های بالاتر تمرکز کند.
Alday می گوید: ” اجاره ما برای همه نیست و من با آن خوب هستم. این فقط به این معنی است که ما بهتر می توانیم بر روی مخاطبان اصلی خود تمرکز کنیم و این باعث می شود که تلاش های بازاریابی ما آسان تر شود و نیازهای مشتریان را حداقل نگه دارد.”
Alday، مانند بسیاری از کارآفرینان دیگر در بازار لوکس، از جنگ های قیمت گذاری اجتناب کرده و به جای آن بر بخش کوچکی از بازار متمرکز شده است. این کار به بازاریابی، زیرساخت، رشد و هزینه های سربار کمک می کند. علاوه بر این، او هرگز مجبور نبوده است در هنگام تماشای رقبای خود یک دلار در اینجا یا یک دلار در آنجا پیدا و داشته باشد.
بنابراین، دفعه بعد که در نظر می گیرید چطور محصول یا سرویس خود را ارزان کنید تا فروش بیشتری داشته باشید، به این نگاه کنید که چطور می توانید با ارائه یک تجربه بهتر با کیفیت برای مشتری، محبوب کنید. شما مظمعنا از اینکه استرس آن از قیمت گذاری ارزان چقدر پایین است شگفت زده خواهید شد. با این حال متوجه مفهوم ارزان نباشید، بهترین باشید خواهید شد که کمیفیت حتی باعث خشنودی شما میشود زیرا با ارزان بودن شما سود کمتری را نیز دریافت می کنید.
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.